شناسهٔ خبر: 66642751 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

کمک‌ ۴ میلیارد و ۶۰۰ هزار تومانی خیرین در مدرسه‌سازی

معاون برنامه ریزی و مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: مجموع کمک‌های خیرین در امر مدرسه‌سازی بالغ‌بر ۴ میلیارد و ۶۰۰ هزار تومان است که در اسفند مجموع آن به ۱۱ هزار میلیارد تومان رسید و به تفاهم‌نامه منجر شد و هم‌اکنون در دست اجراست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا راشکی، معاون برنامه ریزی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور در خصوص جشنواره سال گذشته در نشست خبری که امروز بعد از ظهر برگزار شد، اظهار کر‌د: سال گذشته جشنواره را با رویکرد جلب مشارکت مردم در پروژه‌های نیمه‌تمام با شعار عدالت در فضای آموزشی آغاز کردیم.

راشکی با اشاره به توجه خیرین به امر مدرسه‌سازی، تصریح کرد: مجموع کمک‌های خیرین ۱۴۰۱، بالغ بر ۴میلیارد و ۶۰۰ هزار تومان بود که در اسفند مجموع آن به ۱۱ هزار میلیارد تومان رسید و به تفاهم‌نامه منجر شد و هم‌اکنون در دست اجراست.

معاون برنامه ریزی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه خیرین پیشران مدرسه ایران قوی هستند، تصریح کرد: رویکرد خودمان را به سمت مشارکت خیرین در تکمیل پروژه‌ها و مدارس نیمه‌تمام سوق دهیم تا طعم عدالت را به مردم بچشانیم.

وی ادامه داد: رویکرد دیگری که قصد انجام آن را داریم، جذب مسئولیت اجتماعی و کمک به ساخت مدارس است.

راشکی اضافه کرد: استفاده از فناوری نوین و اقتصادی، احداث هنرستان‌های تخصصی متناسب با بنگاه‌های اقتصادی، معرفی به‌ساز مدرسه به عنوان یک رویداد فرهنگی برای مناسب‌سازی فضا و حضور دانش‌آموز اولیا در مشارکت همگانی برای بهسازی و نوسازی مدارس یکی از اقدامات فرهنگی در عرصه مردمی‌سازی خواهد بود.

معاون برنامه ریزی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور اضافه کرد: معرفی پروژه‌های خیرین به عنوان پروژه‌های پیشران از دیگر اهداف ما خواهد بود. اردیبهشت تا خرداد این جشنواره‌ها در ۳۱ استان ۴۵۰ شهرستان در حال انجام است و امیدواریم در این جشنواره‌ها حضور بهم رسانند تا آیندگان بدانند مردم ایران چگونه برای دانش‌آموزان خود دل می‌سوزانند.

راشکی با اشاره به اشاره به مشارکت مردمی، خاطرنشان کرد: ۱۱ درصد پروژه‌ها در ۱۴۰۲ مردمی و ۴۶ درصد مشارکتی بود تا تحولی در مشارکت مردم در عرصه مدرسه‌سازی ایجاد کنیم.

نظر شما