شناسهٔ خبر: 66642387 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان همدان:

پیش بینی افزایش ۲۰ درصدی خرید گندم در همدان 

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: با توجه به بارندگی‌های مناسبی که از ابتدای سال تا کنون داشتیم پیش بینی می‌شود نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰درصد افزایش خرید گندم داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

پیش بینی افزایش ۲۰ درصدی خرید گندم در همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سید حسین خوانساری در جلسه هماهنگی خرید تضمینی گندم استان همدان افزود: سیلو‌ها و انبار‌های دولتی و بخش خصوصی آمادگی کامل جهت شروع فرآیند خرید را دارند، مراکز تعاون روستایی نیز در حال آماده سازی هستند تا قبل از فصل برداشت گندم تجهیز شوند.

او با بیان اینکه از ابتدای تیر ماه همه مراکز آمادگی تحویل گیری گندم از کشاورزان را خواهند داشت تصریح کرد: ورود و شروع به کار کمباین‌ها توسط سازمان جهاد کشاورزی مدیریت گردد تا برداشت گندم در مناطق مختلف استان برنامه ریزی شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: مسئولان کنترل کیفیت در همه مراکز مستقر خواهند شد تا نسبت به بررسی گندم‌های تحویلی از کشاورزان اقدام کنند. 

سید حسین خوانساری افزود: به منظور سهولت کشاورزان جهت تحویل گندم در کلیه مناطق گندم خیز استان با پراکنش مناسب مراکز خرید تعبیه شده است.

او تصریح کرد: در مناطقی که سیلو یا انبار مناسبی جهت تحویل گندم از کشاورزان وجود ندارد مراکزی در فضای باز با استاندار‌های خاص تعبیه خواهد شد، این مراکز دارای کاور مخصوص و بصورت موقت فعال خواهند بود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان همدان با بیان اینکه بر اساس مصوبات دولت، در سال جاری هر کیلو گرم گندم با چهاردرصد افت مفید و یک درصدافت غیر مفید هفده هزار و پانصد تومان تعیین شده است گفت: کشاورزانی که در فصل کاشت گندم مبادرت به انعقاد قرار در طرح کشت قراردادی نموده اند مبلغ یکصد و پنجاه هزار تومان به بهای گندم اضافه خواهد شد.

نظر شما