شناسهٔ خبر: 66642248 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حمیدرضا خان‌محمدی مطرح کرد؛

رشد ۳۰۰ درصدی کمک‌های خیرین مدرسه‌ساز در سال گذشته

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه کمک‌های خیرین رشد ۳۰۰ درصدی داشته است، گفت: در طرح «به ساز مدرسه» به دنبال این هستیم که از کمک‌های اندک و خرد نیز استفاده کنیم.

صاحب‌خبر -
رشد ۳۰۰ درصد کمک‌های خیرین مدرسه ساز در سال گذشتهبه گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری جامعه خیرین مدرسه‌ساز و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور امروز، یکشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه در سالن جلسات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برگزار شد.
 
حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این نشست بیان کرد: موضوع مردمی‌سازی و توجه به مردم و افزایش مشارکت مردم برای حل مسئله و واگذاری حل مسئله به مردم رویکرد دولت سیزدهم است. نگاه مردمی‌سازی از گذشته شروع شده است و در این دولت به اوج خود رسیده است.
 
وی ادامه داد: خیرین در همه ارکان حضور دارند و جامعه خیرین به عنوان یک سازمان غیردولتی فعالیت می‌کند و در استان‌ها ۴۰۰ شعبه دارند که از ظرفیت مردم کمک می‌گیرند. کمک‌های خیرین رشد ۳۰۰ درصدی داشته است.
 
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: دانش‌آموزان آینده کشور را می‌سازند و باید برای این آینده‌سازان کشور محیط مناسب فراهم کنیم تا یادگیری آنها ارتقا یابد. نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ابلاغ شده است و تکالیف ما در سند مشخص است. ساخت فضاهای مختلف نیازمند اعتبار است و در جشنواره‌های پیش‌رو به دنبال این هستیم تا اعتبارات بیشتری را از سوی خیرین جذب کنیم‌.
 
وی تصریح کرد: از نزدیک سه هزار پروژه، ۳۴۴ پروژه به صورت صد درصد مردمی، هزار و 400 پروژه به صورت مشارکتی و باقی به صورت دولتی بوده است. ۶۵ درصد پروژه‌هایی که تحویل داده شد در مناطق روستایی بود.
 
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود داد: حدود ۲۳ هزار خیر داریم که بیش از هزار خیر جدید به عرصه مدرسه‌سازی افزوده شدند. در طرح «به ساز مدرسه» به دنبال این هستیم که از کمک‌های اندک و خرد هم استفاده کنیم.
 
وی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم تا در راستای شعار سال جهش تولید و جهش مدرسه‌سازی با مشارکت مردم را داشته باشیم. احکامی را در برنامه هفتم توسعه برای تشویق و تکریم خیرین در نظر گرفتیم. بحث اعتبار مالیاتی از موضوعات مهمی است که در این برنامه در نظر گرفته شده است.
 
خان‌محمدی افزود: موضوع استانداردسازی با قدرت در سال گذشته انجام و حدود 10 هزار کلاس درس در سفر‌های استانی رئیس جمهور تحویل داده شد. حدود ۱۱۰ هزار کلاس درس قرار است امسال بهسازی، شاداب سازی و مناسب‌سازی شوند. هزار و ۷۳ مدرسه کانکسی بالای 10 دانش‌آموز شناسایی شده است و قرار است تا مهرماه امسال آنها ساماندهی شوند.
 
علیرضا راشکی، معاون برنامه‌ریزی و مشارکت‌های مردمی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این نشست بیان کرد: در سال گذشته جشنواره‌ای با رویکرد جلب مشارکت مردم در پروژه‌های نیمه تمام با شعار عدالت در زمینه آموزشی برگزار شد. کمک خیرین بیش از چهار هزار و 600 میلیارد تومان بود که تا پایان سال به بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان رسید که نشان از توجه خیرین به این امر دارد.
 
وی ادامه داد: در سال پیشرو نیز با توجه به شعار سال با رویکرد مشارکت خیرین در تکمیل مدارس نیمه تمام ادامه خواهیم داد و بر عدالت آموزشی تأکید داریم. احداث هنرستان‌های تخصصی، معرفی به‌ساز مدرسه‌ای برای مناسب‌سازی فضا در مشارکت همگانی برای نگهداشت مدارس، معرفی پروژه‌های خیرین به عنوان پروژه‌های پیشران مدرسه‌سازی از جمله اهداف ما در سال جدید است. این رویکرد در تمام استان‌ها با برگزاری جشنواره‌ها در حال انجام است.
 
راشکی افزود: ۱۱ درصد پروژه‌های سال قبل مردمی و ۴۶ درصد به صورت مشارکتی بود که امیدواریم در سال جدید نیز کمک‌های خیرین ادامه داشته باشد.
 
گسترش فرهنگ قرآنی 
 
جعفری، مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در این نشست بیان کرد: گسترش فرهنگ قرآنی باقیات صالحات از اهداف ماست؛ خداوند در قرآن به کار خیر دعوت و توصیه کرده است. امیدواریم که جامعه خیرین و اهالی رسانه، مردم را به کار خیر از جمله کمک به آموزش و پرورش دعوت کنند.
 
وی ادامه داد: سال گذشته تعهدات خیرین حدود ۳۰۰ برابر افزایش پیدا کرد و نزدیک به ۱۲ هزار میلیارد کمک کردند؛ اکنون نیز در تلاشیم تا تعهدات خیرین به ۲۰ هزار میلیارد تومان برسد. برای رسیدن به این هدف لازم است تا دولت نیز به وعده‌های خود عمل کند در صورتی که سال گذشته دولت به تعهدی که درباره کمک به مدارس خیرساز کرده بود عمل نکرد.
 
جعفری افزود: در ۲۶ اردیبهشت در شهر شیراز همایشی با حضور نمایندگان ایرانیان خارج از کشور برگزار خواهد شد تا حرکتی در جهت جلب کمک‌های ایرانیان خارج از کشور باشد. تقویت و توسعه مجامع خیرین از جمله اهداف سال جاری است تا بتوانیم با کمک آموزش و پرورش مجامع را تقویت کنیم و گسترش دهیم. امیدواریم امسال از مرز ۴۰۰ مجمع خیرین عبور کنیم.
انتهای پیام

نظر شما