شناسهٔ خبر: 66641434 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

بیش از ۷۰ درصد مواد اولیه داروها تولید داخل است

ایرنا

رئیس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی کشور گفت: بیش از ۷۰ درصد مواد اولیه دارویی در کشور تولید می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، فرامرز اختراعی روز دوشنبه در نشست خبری که در پژوهشکده گیاهان دارویی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، افزود: ایران در منطقه به لحاظ زیرساخت‌های تهیه مواد اولیه دارویی و بسته‌بندی منحصر به فرد است و در این شرایط چرا باید داروی خارجی زیاد وارد شود.

وی با تاکید بر تقویت توان تولید داخلی، ادامه داد: تمام داروهای ژنریک مورد آزمایش قرار می‌گیرند و از لحاظ کیفیت با داروهای خارجی برند برابری می‌کنند همچنین مواد اولیه داروهای ضد سرطان در کشور تولید می‌شود.

رئیس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی کشور تصریح کرد: مواد دارویی به دلیل استراتژیک بودن و اهمیت آن در بخش درمان باید مورد توجه قرار گیرد زیرا در دنیا ظرفیت‌های تولید مواد مؤثره دارویی وجود دارد که می‌توانیم با کمک شرکت‌های دانش بنیان و داروسازان این مواد با کیفیت و قیمت پایین تولید شود و در بازارهای بین المللی رقابت داشته باشیم.

اختراعی تصریح کرد: ارزش فنی تولید مواد دارویی مؤثره در کشور ما در صنعت داروسازی باید مورد توجه قرار گیرد زیرا ویروس کرونا نشان داد مواد مؤثره دارویی در بهبود بیماری‌ها تاثیرگذار است و در این زمینه در میان کشورهای مختلف خوش درخشیدیم.

نظر شما