شناسهٔ خبر: 66641241 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امسال

امسال، ۳۰ هکتار از مراتع گچساران در آتش سوخت

گچساران- ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: ظرف ۲ ماه گذشته تاکنون ۳۰ هکتار از سطح مراتع، جنگل ها و باغ های این شهرستان دچار آتش سوزی شده است.

صاحب‌خبر -

قدرت الله علی پور روز دوشنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان جنگل و مراتع در ۹ فقره آتش سوزی طعمه حریق شد.

وی بیان کرد: آتش سوزی های امسال در مناطق سراب ننیز، دیل، مارین، باغ فردوس، اطراف شهر دوگنبدان رخ داد.

علی پور با بیان اینکه از این تعداد آتش سوزی هشت فقره در مراتع و باغ ها این شهرستان رخ داد ، افزود: یک فقره از این آتش سوزی ها در مناطق جنگلی جاده دیل به مارین رخ داد .

وی ادامه داد: در این آتش سوزی بخشی از اراضی جنگلی به ویژه گونه های گیاهی بادام کوهی و درختچه های این منطقه دچار خسارت شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: آتش زدن پسماند مزارع کشاورزی جرم است و کشاورزان از آتش زدن پسماند مزارع خودداری کنند.

وی تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد از علل وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع گچساران، مربوط به عوامل انسانی است.

علی پور اظهار کرد: بیش از ۴۳۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در گچساران وجود دارد که از این میزان ۳۲۰ هزار هکتار مرتع و بیش از ۱۱۵ هزار هکتار جنگل است.

وی گفت: مهمترین دلیل وقوع آتش سوزی در سطح عرصه های طبیعی بی‌احتیاطی مردم بویژه بهره برداران محصولات جنگلی و مرتعی و نیز گردشگران است که در برخی مواقع یک بی دقتی موجب سرایت آتش در سطح وسیعی از

اراضی جنگلی خواهند شد.

درختان بلوط، بادام، بنه و کیکم مهم‌ترین پوشش گیاهی جنگل‌های این شهرستان است.

تاکنون بیش از ۲ هزار هکتار جنگل های دست کاشت در گچساران ایجاد شده است.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

نظر شما