شناسهٔ خبر: 66640886 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

استقبال از شکایت ضد اسرائیلی مصر در دادگاه بین‌المللی

رهبر حزب مصر اکتبر اعلام کرد از تصمیم دولت این کشور برای پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی دادگستری استقبال می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از الدستور، احمد الباز، دستیار دبیرکل حزب مصر اکتبر تأکید کرد که اعلام حمایت مصر از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دادگاه بین‌المللی دادگستری، گامی مهم و مبارک در روند حمایت از آرمان فلسطین است.

وی افزود: این گام نشان می‌دهد که مصر مصمم است با توجه به خودداری اسرائیل و نتانیاهو در پذیرش پیشنهاد مصر برای آتش‌بس در غزه، به تلاش‌های دیپلماتیک و حقوقی خود برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و دستیابی به صلح عادلانه و پایدار در منطقه ادامه دهد.

الباز ادامه داد که اعلامیه حمایت مصر از آفریقای جنوبی در دادگاه بین‌المللی علیه اسرائیل، این پیام را به جامعه بین‌المللی می‌دهد که مصر خواستار پایان عادلانه این مناقشه است. وی افزود این اقدام  به اسرائیل فشار می‌آورد تا سیاست‌های شهرک‌سازی خود را کنار بگذارد و حق مردم فلسطین برای ایجاد کشور مستقل را به رسمیت بشناسد.
 
دستیار دبیرکل حزب مصر اکتبر با قدردانی از اعلامیه حمایت مصر از آفریقای جنوبی علیه اسرائیل، تأکید کرد که مصر پیامی قوی به اسرائیل می‌فرستد که سیاست استعماری آن در غزه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین مردود است و با عواقب ناگوار آن مواجه خواهد شد.
 
وی از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا مواضعی مشابه مصر اتخاذ کنند تا جنایات اسرائیل در غزه با محکومیت گسترده جهانی روبه‌رو شود و مجدداً از جامعه جهانی خواست مسئولیت‌ خود در اعمال فشار حداکثری بر اسرائیل برای پذیرش پیشنهاد مصر را به انجام برساند. وی هشدار داد که سرسختی آشکار رژیم اسرائیل و نتانیاهو، منطقه را به گسترش درگیری و برهم زدن امنیت و ثبات آن سوق می‌دهد که تاثی منفی بر منطقه و جهان خواهد داشت.

همچنین دیاب اللوح، سفیر فلسطین در مصر با استقبال از این تصمیم آن را در زمانی مهم و دارای اهمیت سیاسی و حقوقی فراوان دانست. پیش از این الازهر مصر اعلام کرد که از موضع دولت این کشور در حمایت از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی استقبال می‌کند. حماس نیز از این تصمیم مصر قدردانی کرد. 

انتهای پیام

نظر شما