شناسهٔ خبر: 66640636 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش جان باختگان سیل و آتشفشان اندونزی

 شمار جان باختگان سیل و آتشفشان غرب اندونزی با دها کشته و مفقود، روبه افزایش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ سخنگوی آژانس بلایای طبیعی اندونزی از مرگ دست کم شصت نفر در پی وقوع سیل و آتشفشان در غرب این کشور خبر داد و تصریح کرد: با دریافت گزارش‌های متعدد مردمی مبنی بر مفقود شدن تعدادی از از بستگان و اعضای خانواده‌ها، به احتمال زیاد آمار کشته شدگان این دو حادثه روبه افزایش است.

<div id="video-display-embed-code_11108131"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4232906/11108131?width=600&height=350"></script></div>


الهام وهاب افزود: جستجو‌های گروه‌های امدادی و نیرو‌های داوطلب پلیس و ارتش از کشف و شناسایی اجساد ۱۶ قربانی در آگام، ۱۸ تن در تانا داتار و یافتن جسم بی جان چند کودک در مناطق دیگر حکایت دارد.

وی گفت: بر اساس دریافت گزارش‌های مردمی تا این لحظه شمار مفقودان اعلام شده به ۱۶ نفر رسیده است.

وهاب افزود: دست کم در این دو حادثه سیل و آتشفشان ۱۸ نفر زخمی و هزاران نفر نیز بی خانمان شده اند.

وی خاطرنشان کرد: در پی این حوادث چندین مسجد و اماکن عمومی، صد‌ها منزل مسکونی و چند مسیر مواصلاتی تخریب شده اند و به زیرساخت‌ها و خودرو‌های عبوری نیز آسیب وارد شده است.
کمک رسانی و انتقال آسیب دیدگان به اردوگاه‌های اسکان موقت ادامه دارد، اما هنوز از برآورد خسارات مالی خبری منتشر نشده است.

این در حالی است که در منطقه سوبانگ اندونزی نیز طی برخورد یک اتوبوس مدرسه به تیر چراغ برق و واژگونی آن، دست کم یازده دانش آموز جان باختند و شمار زیادی نیز مجروح شدند.

نظر شما