شناسهٔ خبر: 66640520 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تختی تهران میزبان لیگ برتر فوتبال در فصل جدید

ظریفه ملک‌پور

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: امسال ورزشگاه تختی میزبان لیگ برتر فوتبال برای تیم‌های تهرانی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علی جوادی در نشست خبری که امروز (دوشنبه) در اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برگزار شد، درباره برخی حواشی ایجاد شده در خصوص برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بدون حضور بانوان در ورزشگاه آزادی، اظهار کرد: این موضوع در شورای تامین مطرح شده بود و تاکید همه بر حفظ کرامت بانوانی بود که فضا در ورزشگاه آزادی برای بانوان فراهم شده که باید با کرامت حضور پیدا کنند. در این زمینه نامه‌ای را وزیر ورزش به ریاست فدراسیون فوتبال ارائه دادند مبنی بر اینکه فدراسیون برنامه‌ای فوتبال آماده کند. در این نامه تدوین شده بود که نقش کانون های هواداری باید پررنگ دیده شود تا زیرساخت های لازم برای حضور بانوان علاقه‌مند به تیم های فوتبال در ورزشگاه ها فراهم شود.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت مجموع ورزشی تختی از نظر بازسازی و اینکه گفته می‌شود با تخریب برخی از اماکن ورزشی موجود در این ورزشگاه سرانه فضای ورزشی استان تهران کاهش پیدا خواهد کرد، گفت: با تخریب برخی از اماکن ورزشی تختی سرانه فضای ورزشی استان تهران کاهش پیدا نمی کند بلکه اضافه نیز می شود. ما استخر فعال در تختی که در طرح قرار بگیرد نداریم. ما یک استخر فعال در تختی داریم که خارج از طرح است و فعالیت می کند. یک استخر دیگر نیز داریم که ۶۰ درصد پیشرفت پروژه داشته که اگر درون طرح قرار بگیرد شهرداری قول داده عین همان استخر با همین میزان پیشرفت در فضای دیگری که ما مشخص می کنیم در تختی ساخته شود. به پیمانکار ابلاغ شده و صورت جلسه آن تهیه شده و هیچ سرانه فضای ورزشی کم نخواهد شد.

وی درباره وضعیت چمن تختی برای برگزاری لیگ برتر فوتبال نیز خاطرنشان کرد: زمین چمن، نور و اسکوربرد آماده شده، عیوب سکوها برطرف شده، گیت های ورزشگاه نصب شده، محل تردد زنان و مردان مشخص شده و اکنون در آستانه برگزاری مناقصه برای نصب گیت‌ها هستیم و آن چه قول داده بودیم در حال انجام است.

جوادی ادامه داد: در خصوص روند بازسازی چمن زحمات زیادی کشیده شد. زیرساخت های زیادی باید ایجاد می شد. مخزن زمینی تعبیه شده تا آب از مخزن به تاسیسات چمن انتقال پیدا کند. چمن ورزشگاه تختی اکنون در شرایط ایده‌آل قرار دارد و آماده بهره برداری برای برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران همچنین درباره میزان اعتبارات پیش بینی شده برای بازسازی ورزشگاه تختی اظهار کرد: چیزی حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت ولی تا الان عددی که برای بازسازی تختی تخصیص پیدا کرده خیلی کم است. نور ورزشگاه را تعویض کردیم که چیزی حدود ۱۵ میلیارد تومان هزینه نور شد، ۴ میلیارد تومان هزینه صوت برآورد شده است، چیزی حدود یک و نیم میلیارد تومان هزینه بازسازی اسکوربرد آن تخمین زده شده، تاسیسات و چاه و سکوها هر کدام اعتبارات خاص خود را می‌خواهند بنابراین با اعتباری که تخصیص پیدا کرد موفق شدیم چمن، سکوها و اسکوبرد را آماده کنیم و اکنون در حال آماده‌سازی گیت‌ها هستیم. اعتباری که برای بازسازی تختی تخصیص پیدا کرده خیلی ناچیز و شاید کمتر از یک بیستم عددی است که مورد نیاز ما بوده است. امیدوارم زودتر اعتبارات لازم تخصیص پیدا کند تا تعهدات خود را نسبت به پیمانکاران انجام دهیم.

وی همچنین درباره وضعیت پیست تارتان تختی نیز گفت: اگر این پیست عوض نشود قابلیت اجرای مسابقات را نخواهد داشت. این پیست را نیز در دستور کار قرار دادیم تا زودتر تعویض شود.

دبیر ستاد برگزاری بازی‌های آسیایی ناشنوایان که اواخر مهر به میزبانی ایران برگزار می‌شود، در پایان افزود: بازی‌های آسیایی ناشنوایان به میزبانی ایران برگزار می‌شود باید از رییس کنفدراسیون ناشنوایان آسیا تشکر کرد که حمایت او سبب شد ایران بعد از ۴۵ سال میزبان برگزاری بازی‌های آسیایی ناشنوایان شود. با تاکید استاندار که خود مسئول برگزاری این مسابقات است تمام دستگاه‌های استان تهران برای برگزاری هر چه بهتر این بازی‌ها پای کار آمده‌اند. در حال حاضر تمام اقدامات و تمهیدات لازم برای برگزاری بازی‌ها انجام شده و حضور ۱۴ رشته و ۲۱ کشور در این بازی‌ها قطعی شده است.

انتهای پیام

نظر شما