شناسهٔ خبر: 66640159 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نایب رییس شورای عالی استانها: تخصیص بودجه ملی برای اداره کلانشهر مشهد ضروری است

مشهد- ایرنا- نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دولت و مجلس باید نگاه خود را به مشهد تغییر دهند و این شهر در اعتبارات دولتی و مصوبات ملی باید ملی دیده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، موسی الرضا حاجی بگلو روز دوشنبه در صد و چهاردهمین نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: مشهد شهری ملی است و مدیریت شهری این کلانشهر با اعتبارات کم برای زائران و مجاوران در حال کار و تلاش است.

وی ادامه داد:در گارگروه ملی زیارت اعتباراتی برای این شهر پیش بینی شده اما عملیاتی نشده است، شرایط اقتصادی کشور را درک می کنیم و شورای ششم همراه با سیاست های دولت است.

نایب رییس شورای عالی استانها گفت: از دولت انتظار می رود شرایطی مهیا کند تا اعتبارات بیشتری به این شهر تعلق گیرد و در بودجه ملی ردیفی داشته باشیم.

حاجی بگلو افزود: قانون درآمدهای پایدار ابلاغ شده است اما این قانون نیز نیازمند اصلاح است و باید حق و حقوق شهر و مردم پرداخت شود اما برخی دستگاه‌های اجرایی به این قانون پایبند نیستند.

وی ادامه داد: با بودجه ۵۶۰ هزار میلیارد ریالی نمی شود این شهر را با ۳۰ میلیون زائر اداره کرد و در سفر رییس جمهور به مشهد باید این موضوع مطالبه شود.

نایب رییس شورای عالی استانها گفت: بدهی دولت به شهرداری که بخشی از آن مربوط به قطارشهری است قرار بود توسط دولت تهاتر شود اما این موضوع نیز محقق نشده است.

شهردار مشهد تذکر گرفت

در این نشست رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد در تذکری به شهردار مشهد گفت: برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز، مطالبه مردمی است اما در انجام این کار نباید اخلاق را زیر پا گذاشت و رفتار خشن داشت.

حجت الاسلام حسن منصوریان افزود: برخی پیمانکاران قلع ساختمان در شهرداری مشهد در تخریب و برش زدن آهن های ساختمان طوری رفتار می کنند که مصالح به کلی نابود می شود در حالی که مصالح مردم امانت در نزد شهرداری است و نباید ستون ها برش زده و تکه تکه شود.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد نیز در تذکری به شهردار مشهد گفت: شهردار در سایه در کنار شهر مشهد و به جای شهردار تصمیم گیری می کند.

مجید دبیریان خطاب به شهردار افزود: ما به شما رای داده‌ایم، چرا اجازه می دهید فرد دیگری جای شما تصمیم بگیرد، شما را فرد مستقلی می دانستیم این میزان نفوذ روی شما عجیب است و این رفتار توجیه ندارد.

وی اضافه کرد: شهردار فردی را مدیرکل تعاملات گذاشته که غیر از دامن زدن به حواشی کار دیگری ندارند، اگر رفتار شهردار در مدیریت این افراد اصلاح نشود، منجر به سوال و استیضاح خواهد شد.

نظر شما