شناسهٔ خبر: 66639810 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دهه کرامت تا میلاد حضرت امام رضا (ع)

اجرای برنامه های مختلف در خوزستان با حضور خادمان رضوی

خادمان رضوی با در دست داشتن پرچم متبرک آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در برنامه های متنوعِ خوزستان  حضور یافتند. 

صاحب‌خبر -

اجرای برنامه های مختلف در خوزستان با حضور خادمان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ خوزستان تنها استانی که میزبان پنج کاروان خدام رضوی در سال ۱۴۰۳ است و این حضور در دهه کرامت و تا میلاد حضرت امام رضا (ع) ادامه دارد.
بیش از ۸۰ گروه مردمی شامل هیئات مذهبی، کانون‌های مساجد و تشکل‌های فرهنگی و همچنین ۱۹ کانون خدمت رضوی در استان میزبان برنامه‌ها و جشن‌های دهه کرامت در استان هستند. خدام امام رضا (ع) به مناسبت دهه کرامت به مدت ۱۲ روز در این استان حضور دارند و در این مدت در مناطق مختلف کلانشهر اهواز در برنامه‌های متنوع معنوی در جمع مردم حضور خواهند یافت.

خادمان رضوی با در دست داشتن پرچم متبرک آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (ع) با طی کردن استان‌های مختلف در برنامه های متنوع خوزستان  حضور یافتند. 
با حضور خدام حرم امام رضا (ع) در شهرستان کرخه، مراسم صلح و سازش بین سه طایفه برگزار شد.
همچنین خادمین آقا امام رضا (ع) به مناسبت دهه مبارک کرامت در محل فرمانداری خرمشهر مورد استقبال قرار گرفتند.
حاضران با ادای احترام به پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) از پرچم اهدایی خادمین بارگاه سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در فرمانداری رونمایی و با اهدا تبرکی از حرم امام حسین (ع) به خدام، اما رضا (ع) حضور ایشان را در ساختمان فرمانداری گرامی داشت.
همچنین جشن معنوی دختران زیر پوشش بهزیستی خوزستان روز دوشنبه به مناسبت ایام دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر با حضور جمعی از خادم یاران آستان قدس رضوی و مسئولان در اهواز برگزار شد. 

در این جشن معنوی که با حضور خادم یاران آستان قدس رضوی برگزار شد آیین پرچم گردانی، پرچم سبز امام رضا (ع) در فضایی روحانی و با نوحه خوانی یکی از خادم یاران با استقبال دختران مرکز جوادالائمه و مدعوین برگزار شد و همچنین به مناسبت روز دختر هدایایی به دختران حاضر در این برنامه اهدا شد.

۲۵۰ نفر در ۱۴ مرکز نگهداری فرزندان زیر پوشش این نهاد حمایتی نگهداری می‌شوند.

 

 

نظر شما