شناسهٔ خبر: 66639452 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

واکنش طالبان به اعلام آمادگی ایران برای کمک به سیل‌زدگان

معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات اظهار داشت ایران در زمان زلزله هرات و اکنون نیز در زمان سیل در افغانستان نخستین کشوری بود که برای کمک اعلام آمادگی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «رحمت‌الله فیضان» معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به اعلام آمادگی ایران برای کمک به سیل‌زدگان در افغانستان اظهار داشت: زمان وقوع زمین لرزه در هرات، اولین کشوری که صدای کمک را بلند کرد و تیم‌های نجات را به هرات فرستاد، همسایه دیوار به دیوار ما ایران بود.

بیشتر بخوانید:

شرط طالبان برای پرداخت حقابه ایران

وی افزود: اکنون پس از وقوع سیل در مناطق شمال کشور هم اولین صدای کمک از دهان همین همسایه ما بلند گردید. امیدوارم روابط دوستانه ایران و افغانستان بیش از پیش تقویت گردد.

روز گذشته «حسن کاظمی قمی» سفیر و نماینده ویژه ایران در افغانستان ضمن ابراز تسلیت و همدردی با مردم افغانستان اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است بنا به درخواست مقامات افغانستان نیروهای امدادی، تیم‌های پزشکی و اقلام کمکی لازم که هدایای ملت شریف ایران به مردم عزیز افغانستان هستند را از طریق هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی(ره) در اسرع وقت به مناطق آسیب دیده اعزام و ارسال نماید.

وی افزود: این در صورتی است که رویکردهای نامتوازن و رویه‌های نامعلوم در نحوه پذیرش کمک‌های انسان‌دوستانه شفاف بیان شود. تجربه زلزله زنده‌جان هرات که ساعات طلایی برای نجات انسان‌ها مصروف به هماهنگی و رایزنی شد، امکان تصمیم‌گیری را دشوار ساخته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما