شناسهٔ خبر: 66639304 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کمک ۲۱ هزار میلیارد تومانی مردم به نیازمندان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: سال گذشته مردم به سه روش حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند.

صاحب‌خبر -

رشد 28 درصدی کمک به ایتام درسال گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ حبیب الله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سال گذشته هموطنان در بخش اول یعنی پرداخت مستقیم نقدی و غیر نقدی به کمیته امداد برای کمک به نیازمندان ۷ هزار میلیارد تومان اهدا کردند که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حدود ۲۲ درصد رشد داشته است.
وی با اعلام اینکه از این میزان ۳ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان بابت کمک به ایتام و هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان کمک‌های کالایی در مناسبت‌های مختلف بوده است، گفت: نیکوکاران ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه و ۵۳۰ میلیارد تومان هم زکات پرداخت کردند که در مقایسه با سال قبل ۲۸ درصد رشد داشته است.
آسوده در خصوص روش دوم افزود: هموطنان جدا از کمیته امداد ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هم با همکاری ۸ هزار مرکز نیکوکاری فعال در کشور به نیازمندان کمک کردند که این روش نیز  ۲۹ درصد  رشد داشته است.
به گفته معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد روش سوم را کمک مستقیم هموطنان نوع دوست به خانواده‌های نیازمندی که خودشان شناسایی کرده اند، خواند و گفت: سال 1402 هموطنان بیش از ۲ هزار میلیارد تومان مستقیم به خانواده های کم برخودار کشور اهدا کردند که رشدی بیش از ۲۰ درصدی در مقایسه با سال ۱۴۰۱ داشته است.
وی در پایان افزود: ماه رمضان امسال بیش از ۴۷ میلیون وعده اطعام مهدوی و افطاری ساده تهیه و پخش کردند که ۹ درصد رشد داشته است.


نظر شما