شناسهٔ خبر: 66638938 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

ارتقای روابط ایران و مصر در مسیر هموار

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: مذاکرات رو به جلویی در مسیر ارتقای روابط قاهره و تهران داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت (طبنا)حسین امیرعبداللهیان گفت: عصر امروز در جریان سخنرانی در سومین نشست گفت‌وگوهای ایرانی-عربی که به همت شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان برگزار شد، تاکید کردم که از مرحله گفتگوهای ایران- عربی عبور کرده ایم و اکنون در مرحله گفت‌وگوهای منطقه‌ای و فراتر از آن، همکاری‌های منطقه‌ای قرار داریم.

وی افزود: نشست‌های نخبگانی و مباحث عالمان و اندیشمندان منطقه را به عنوان راهی مؤثر برای پالایش اذهان و افکار از ادراکات ناصواب و بدون مبنا درباره یکدیگر دانستم.

وزیر خارجه در ادامه گفت: تصریح کردم ایران برای ارتقا و تعمیق تفاهم و همدلی بین کشورهای منطقه مصمم است و رویکرد قطعی دولت در برجسته سازی سیاست همسایگی، ناظر به درک همین نکته اساسی است.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: به راهبرد جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر توسعه و امنیت پایدار، همگرایی و همکاری منطقه‌ای اشاره کردم و رفع اشغالگری و خلع سلاح هسته‌ای رژیم صهیونیستی در جهت تحقق کامل صلح، ثبات و امنیت کامل و حقیقی در غرب آسیا را ضروری دانستم.

وی افزود در پایان طی مصاحبه اختصاصی در مورد مناسبات تهران و قاهره گفتم: در چارچوب توافق رؤسای جمهور ایران و مصر، ما مذاکرات رو به جلویی با آقای سامح شکری در مسیر ارتقای روابط قاهره و تهران داریم. گام‌های مشترکی برداشته ایم و این مسیر درست را مشترکا ادامه خواهیم داد. نگاه راهبردی به گفتگو و همکاری‌های منطقه‌ای طیف گسترده‌ای را در جهان اسلام و جهان عرب از جمله مصر شامل می‌شود.

نظر شما