شناسهٔ خبر: 66638918 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون وزیر راه مطرح کرد:

افزایش تزریق بودجه به راه آهن

معاون وزیر راه مطرح کرد: معاون وزیر راه گفت: کل بودجه ای که برای تعمیرات و بازسازی راه آهن در بودجه امسال در نظر گرفته شده ۵ همت است در حالی که فقط ۱۴۰ همت به واردات بنزین و گازوییل اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، میعاد صالحی معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت راه آهن در مراسم رونمایی از لوکوموتیو باری MAP30 و موتور MP610 گفت: تجربه تولید داخل در کشور روز به روز با کیفیت بهتر افزایش می یابد. 

وی افزود: در حوزه ریلی با مشکل تامین مالی رو به رو هستیم این در حالیست که کل بودجه ای که برای تعمیرات و بازسازی راه آهن در بودجه امسال در نظر گرفته شده ۵ همت است در حالی که فقط ۱۴۰ همت به واردات بنزین و گازوییل اختصاص یافته است. اگر ۱۰ همت از این ۱۴۰ همت به راه آهن اختصاص یابد ما قول می دهیم در ارتقای خطوط ریلی و کاهش آلایندگی موثری باشیم.

صالحی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از محل درآمد حاصل از تهاتر نفت اجازه تزریق بودجه به ساخت لوکوموتیو و خرید لوکوموتیو جدید و احداث خطوط ریلی را دادند، این رقم ۱۰ میلیارد دلار است که ۵۰۰ میلیون دلار آن به خرید قطعات یدکی و به روز رسانی لوکوموتیو اختصاص یافت و ۵۰۰ میلیون دلار صرف خرید لوکوموتیو شد و بقیه آن به سفارش لوکوموتیو باری اختصاص یافت.

معاون وزیر راه ادامه داد: در اسفند اولین بخش فروش نفت صورت گرفت و مبلغ آن به کشور واریز شد و با فروش ماه‌های آینده تزریق بودجه به راه آهن می‌انجامد.

مدیرعامل شرکت راه آهن خبر داد: امروز ۳۰ هزار واگن باری در کشور داریم و ۳۰۰۰ واگن نو در دو سال گذشته در کشور ساخته شده و به ناوگان ریلی اضافه شده است.

وی در ادامه به نیازمندی‌های صنعت لوکوموتیو کشور پرداخت و گفت: اکنون لوکوموتیو باری در اولویت ماست.

صالحی اضافه کرد: امروز کشور در زمینه واگن باری آماده صادرات است اما نیاز به واگن‌های مسافری داریم همچنین باید اقتصاد حمل و نقل مسافری را درست کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما