شناسهٔ خبر: 66638905 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ممیزی حدود۱۲۱ هزار هکتار اراضی مرتعی «ششتمد»

حدود۱۲۱ هزار هکتار اراضی مرتعی «ششتمد»ممیزی شد.

صاحب‌خبر -

ممیزی حدود۱۲۱ هزار هکتار اراضی مرتعی «ششتمد»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  ریس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ششتمد گفت: طی ۱۲ ماه گذشته بیش از ۱۲۱ هزار هکتار اراضی مرتعی شهرستان ششتمد ممیزی شد.

زهرا ابارشی افزود: باتوجه به اهمیت حفظ احیاء توسعه و بهره‌برداری و جلوگیری از بروز اختلافات بین مرتع‌داران و همچنین مشخص شدن مرز بین مراتع ممیزی شده و مالکیت مردم، این طرح عملیاتی شد.

وی گفت: علاوه بر این امر فعالیت‌های دیگر از جمله اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های آبخیزداری، سازه گابیونی حوزه شهری ششتمد را می‌توان نام برد که در تعدیل خشکسالی و پایداری آب چشمه قنات و چاه‌های کشاورزی پایین دست نقش بسزایی ایفا می‌کند. 

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ششتمد با تاکید بر حفظ مراتع گفت:به دلیل وابستگی معیشت مردم به دام و مرتع باید این موهبت الهی با مشارکت مردم محلی صیانت واداره شود.

وی افزود: در همین رابطه پروژه کنترل ورود خروج دام و مدیریت و ساماندهی چرا مراتع در سطح بیش از ۷۰هزار هکتار اجرا شد. 

ابارشی به اجرای بیش از ۲۰ پویش درختکاری با مشارکت مردم و کاشت ۱۳۳ اصله نهال درقالب طرح کاشت یک میلیارد درخت اشاره کرد و گفت: در بخش آموزش و ترویج نیز ۲۰ کارگاه آموزشی ترویجی برگزار و ۵۰۰ نفر همیار طبیعت طی این مدت جذب شده است.

وی  افزود: در شهرستان، رفع تصرف، قلع وقمع، خلع ید اراضی ملی به تعداد ۴۶ مورد در سطح ۱۳۳هزار هکتار با حکم مقام قضایی اجرا شده است.

 

نظر شما