شناسهٔ خبر: 66638514 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کوهنورد بیهوش در کوه‌های فارسبان نهاوند فوت کرد

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند گفت: فرد میان‌سالی در کوه‌های منطقه فارسبان از توابع بخش خزل نهاوند بی‌هوش می‌شود و تلاش‌های عوامل امدادی برای احیای وی بی‌نتیجه می‌ماند و این فرد فوت می‌شود.

صاحب‌خبر -

علی کیانی گفت: بر اساس اعلام گزارشی مبنی براینکه کوهنوردی در کوه‌های فارسبان بیهوش شده است و همنورد این فرد به مرکز کنترل عملیات EOC تماس گرفت و بلافاصله تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر به متشکل از ۷ نیروی امداد کوهستان با دو دستگاه خودرو آمبولانس و امدادی و تجهیزات لازم به منطقه اعزام شدند.

 کیانی بیان کرد: نجاتگران جمعیت هلال‌احمر با مشارکت اورژانس و عوامل انتظامی و همراهی مردم بومی منطقه پس از طی مسافتی سه ساعته به محل حادثه رسیدند.

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد:عوامل امدادی و اورژانس با توجه به عدم علایم حیاتی شخص اقدام به انجام عملیات احیاء Cpr نموده که متاسفانه تلاش عوامل امدادی برای بازگرداندن این شخص بی نتیجه ماند.

وی گفت:این عملیات ۵ ساعته با انتقال و تحویل پیکر متوفی به عوامل قضایی به پایان رسید.

کیانی در خصوص حضور افراد در کوهستان گفت: از همه علاقه‌مندان به کوهنوردی درخواست داریم آموزش‌های امدادی را فرا گرفته تا در صورت لزوم بتوان اقدامات امدادی را به قید فوریت انجام داد. به تنهایی و بدون تجهیزات به کوهنوردی اقدام نکرده و ضمن داشتن آمادگی جسمی متناسب با کوهنوردی در صورت داشتن بیماری ضمن مشاوره با پزشک دارو‌های لازمه خود را همراه داشته باشند.

نظر شما