شناسهٔ خبر: 66638230 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اذعان وزیر تندروی کابینه نتانیاهو به شکست از مقاومت فلسطین

تهران-ایرنا- وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به شکست از مقاومت فلسطین و ناتوانی از تامین امنیت شهرک‌نشینان صهیونیست اعتراف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از الجزیره، «بزالل اسموتریچ» طی سخنانی در یک مراسم محلی با اشاره به ناتوانی ارتش رژیم اسرائیل در تامین امنیت شهرک های صهیونیست نشین گفت: رهبری سیاسی و نهادهای امنیتی در ماموریت خود برای حفاظت از اسرائیلی ها شکست خوردند.

در شرایطی که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان از زیر بار پذیرش مسئولیت شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان الاقصی» شانه خالی می کند، این عضو کابینه حاکم اعلام کرد که مسئولیت خود در به وجود آمدن چنین شرایطی را می پذیرد.

این سخنان در حالی بیان می شود که «اسرائیل زیو» فرمانده سابق واحد عملیات ارتش رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد که نتانیاهو باید بین «ایتاماربن گویر» وزیر امنیت داخلی و اسموتریچ از یک سو و پیروزی در جنگ از سوی دیگر، یکی را انتخاب کند.

وی اضافه کرد: نهاد سیاسی ناکارآمد، اسرائیل را در نظر مردم جهان به یک موجود وحشی خطرناک غیرقابل کنترل و یک مست راه گم کرده که به هر شخصی در مسیر حمله می کند، تبدیل کرده است.

زیو افزود: آخرین فرصت اسرائیل، این است که راه حلی سیاسی با حضور آمریکا، مصر و کشورهای عربی و دستیابی به توافقی برای آزادسازی اسیران بیابد و شکست خود را به پیروزی تبدیل کند.

این مقام سابق صهیونیستی ادامه داد که در این مسیر، نخستین گام نتانیاهو در قبال حماس نیست، بلکه در مقابله با دو وزیر تندروی کابینه است، وی باید بین این دو وزیر و شکست و پیروزی در جنگ، یکی را انتخاب کند.

نظر شما