شناسهٔ خبر: 66637970 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از پنج هزار موقوفه در سامانه جامع اوقاف سیستان و بلوچستان ثبت است+فیلم

زاهدان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: پنج هزار و ۳۰۵ موقوفه در سامانه جامع اوقاف این استان ثبت شده که بیشتر این موقوفات مساجد هستند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن اشرفیان روز دوشنبه در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۸میلیارد ریال از محل موقوفات متصرفی ثبت شده است.

وی با اشاره به وقف بیش از سه هزار مسجد در منطقه بلوچستان، بیان کرد: نخستین واقف پیامبر گرامی اسلام بودند که با توجه به نیاز جامعه وقف انجام می‌دادند، امروزه با توجه به اینکه استان ما مسجد محور و بیشتر موقوفات را مساجد تشکیل می‌دهند، از واقفان و خیران درخواست داریم در دیگر زمینه‌ها که سبب رفع نیاز و مشکلات مردم استان از جمله بیمارستان و دانشگاه وقف کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه شعار سال "جهش تولید و مشارکت مردمی" از سوی رهبر معظم انقلاب، این اداره خودش را یکی از مخاطبان این شعار می‌داند و بنا دارد در بحث اشتغالزایی، سرمایه‌گذاری و مولدسازی و برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی با مشارکت مردم در استان سرمایه گذاری و برنامه هایی را اجرا کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی مجتمع شیلات در منطقه سیستان و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در بلوچستان افزود: امیدواریم با توجه به ظرفیت موقوفات و بقای متبرکه در زمینه سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی با مشارکت مردم و علمای شیعه و سنی بتوانیم قدم‌هایی را برداریم و شاهد رونق موقوفات و بقای متبرکه در سیستان و بلوچستان باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اشرفیان خاطر نشان کرد: بانوان سیستان و بلوچستان در زمینه موقوفات در کشور پیشتاز هستند، و موقوفه مریم عابد با دید بسیار باز وقف خیرات و مبرات خانواده‌های نیازمند در ایرانشهر شده، از جمله موقوفات بانوان استان است.
وی ادامه داد: برای نخستین بار وقف نخل خرما برای نیازمندان توسط مبلغان اعزامی که برای تبلیغ و ترویج این امر خداپسندانه به مناطق هودیان و جلگه چاه هاشم اعزام شده بودند انجام شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در سطح استان ۶ بقعه متبرکه داریم که ۲ بقیه شاخص سیدباقر و بی بی دوست در منطقه سیستان مورد تایید اوقاف هستند که باید در این مکان ها سرمایه‌گذاری انجام شود.

نظر شما