شناسهٔ خبر: 66637746 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خراسان جنوبی

برگزاری رویداد ایده پردازی تخصصی زرشک در دانشگاه بیرجند

رویداد ایده پردازی تخصصی زرشک ۲ و ۴ خرداد امسال در دانشگاه بیرجند برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

برگزاری استارتاپ ویکند تخصصی زرشک در دانشگاه بیرجند
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بیرجند گفت: محور‌های این رویداد شامل ۵ بخش تولید بهینه با استفاده از روش‌های زراعی، کنترل آفات و بیماری‌ها برای بهبود کیفیت، مکانیزاسیون فرایند برداشت و پس از برداشت زرشک، بسته‌بندی نوآورانه و خلاقانه با حفظ کیفیت و افزایش ماندگاری، استفاده از فناوری‌های نوین برای تولید فرآورده‌های غذایی و دارویی و همچنین فرهنگ سازی و گردشگری زرشک برای هویت سازی استان است.

اکبرپور با اشاره به اینکه در حاشیه این برنامه، پیش رویداد‌هایی را هم برگزار کردیم گفت: پیش رویداد خلاقیت و ایده پردازی در دانشکده کشاورزی، پیش رویداد آشنایی با طرح های تحقیقاتی در خصوص زرشک و پیش رویداد کمک به ایده پردازی و تولید فناورانه فراورده‌های دارویی و غذایی زرشک را برگزار کردیم.

وی افزود: هدف از برگزاری این رویداد استفاده از ایده‌های نو در این حوزه برای کاهش و رفع دغدغه کشاورزان استان است.

رئیس کانون ملی زرشک و عناب و مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی نیز گفت: زرشک بی دانه خراسان جنوبی یک محصول استثنایی در  جهان است که می‌تواند ظرفیت های اقتصادی زیادی  را برای استان داشته باشد.

پویان با بیان اینکه دنیای امروز دنیای خام فروشی نیست و باید محصولات راهبردی  استان همچون زرشک به بهترین شکل به بازار عرضه شود گفت: باید به سمت فرآوری و شیوه‌های جدید فراوری محصولات با ارزش استان برویم.

وی افزود: در خصوص محصول استراتژیک زرشک می‌توان ۶۴ محصول گیاهی و غذایی داشته باشیم که تاکنون همه این موارد محقق نشده و باید به سمتی حرکت کنیم که به جای انتقال یک تن زرشک تازه با حمل و نقل بسیار سخت، آن را به یک فرآورده‌ای مزیت دار تبدیل کنیم.

قرار است به سه ایده برتر جوایز نقدی اهدا شود .

نظر شما