شناسهٔ خبر: 66637567 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با انتشار پیامی مطرح شد؛

بهاءالدین خرمشاهی: طراوت اردیبهشتی‌ نمایشگاه کتاب جوانان را سر ذوق می‌آورد

تهران- ایرنا- نویسنده، مترجم، فیلسوف و استاد دانشگاه با انتشار پیامی شرکت در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران را توفیق و دلخوشی مهمی دانست و نوشت: مهم‌ترین رویداد حوزه کتاب در کشور ما، همین دهه برگزاری نمایشگاه کتاب است که طراوت اردیبهشتی‌اش اهل کتاب به‌ویژه دانشجویان و جوانان را سر ذوق می‌آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، متن کامل این پیام به این شرح است: به نام خداوندی که عَلَّمَ بِالْقَلَم است/ عَلَّمَ ٱلإِنسَٰنَ مَا لَمۡ یَعلم، خداوندی که با قلم به انسان آنچه را نمی‌دانست درآموخت.
عزیزان من، دوستداران کتاب، خوشا به سعادتتان.

در این روزها که بهانه دلخوشی و لبخند زیاد نیست، شرکت در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران توفیق و دلخوشی مهمی است. مهم‌ترین رویداد حوزه کتاب در کشور ما، همین دهه برگزاری نمایشگاه کتاب است که طراوت اردیبهشتی‌اش اهل کتاب به‌ویژه دانشجویان و جوانان را سر ذوق می‌آورد و البته حکایت تخفیف‌های دلچسب این روزها هم برای عشاق کتاب، حکایت مطلوبی است. می‌خواهم اعتراف کنم که دلم می‌خواست من هم امسال در نمایشگاه شرکت می‌کردم و توان آمدن به نمایشگاه کتاب را داشتم.

بهاءالدین خرمشاهی: طراوت اردیبهشتی‌ نمایشگاه کتاب جوانان را سر ذوق می‌آورد سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

کاملا مبرهن است که کتاب همواره در برهه‌های مختلف با بحران مواجه بوده‌است اما من اطمینان دارم که کتاب هیچگاه آسیب جدی نخواهد خورد. حتی این روزها هم که خیلی‌ها می‌گویند کتاب دیگر ماهیت چاپی خودش را از دست داده و به صورت پادکست و کتاب گویا در فضای مجازی عرضه می‌شود و دوره چاپ کتاب گذشته است هم باز من مطمئنم که کتاب سر سلامت از این ماجراها بیرون خواهد آمد.

نباید فراموش کنیم که کتاب در طول تاریخ همواره ماهیت خودش را حفظ کرده‌است. به یاد بیاورید که کتاب از الواح خشتی در دل تاریخ مانا شده و حالا به مقطع تازه و پیچیده هوش‌مصنوعی رسیده‌است و همین دامنه، امتداد استدلال محکمی است برای اثبات این ادعا که «کتاب» همیشه ماندگار خواهدبود.

کتاب در طول تاریخ همواره ماهیت خودش را حفظ کرده‌است

نکته آخر اینکه چون می‌دانم انتشارات معزز علمی و فرهنگی مشکلات متعددی را پشت‌سر گذاشت و دکتر قاسم صفایی‌نژاد و یاران وفادارش در تلاطم گرفتاری‌ها، بسیار کوشیدند تا به سرعت مشکلات را حل کنند، دل خوش می‌کنم به اینکه این انتشارات دوباره اهمیت و اعتبار پیشین خود را پیدا ‌کند و به زودی آثار جدیدی با نشان این نشر در دسترس همگان قرار گیرد. من پنج کتاب در انتشارات علمی و فرهنگی دارم و تردید نکنید که به این موضوع مفتخرم. با درود و بدرود.

به گزارش ایرنا، سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ اردیبهشت در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه به صورت مجازی در حال برگزاری است و تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد.

ساعت کاری این دوره از نمایشگاه همانند سال‌های گذشته از ۱۰ تا ۲۰ است و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه به مدت یک ساعت تمدید می‌شود.

نظر شما