شناسهٔ خبر: 66637327 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

تلاش سئول برای گسترش همکاری دفاعی با کشورهای آسیای شرقی

نماینده دفاعی کره‌جنوبی در تلاش سئول برای انعقاد قراردادهای دفاعی بیشتر با کشورهای جنوب شرقی آسیا، با نمایندگان دفاعی مالزی، ویتنام، فیلیپین و تایلند دیدار و گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، اداره برنامه اکتساب دفاعی کره‌جنوبی (DAPA) امروز (دوشنبه/ ۲۴ اردیبهشت) اعلام کرد که در راستای تلاش‌ها برای انعقاد قراردادهای دفاعی بیشتر با کشورهای جنوب شرقی آسیا، سوک جونگ گان رئیس آژانس دولتی خرید تسلیحات دفاعی در حاشیه نمایشگاه و کنفرانس خدمات دفاعی آسیا در کوالالامپور با محمد خالد نورالدین وزیر دفاع مالزی دیدار و گفت‌وگو کرده است.

این سازمان با بیان اینکه سئول و کوالالامپور در ماه مه گذشته (اردیبهشت/خرداد ۱۴۰۲) برای خرید ۱۸ فروند FA-۵۰ قرارداد بستند، افزود: طرفین در این نشست در رابطه با افزایش صادرات جنگنده‌های سبک FA-۵۰ گفت‌وگو کردند.

نمایندگان دفاعی کره‌جنوبی و مالزی توافق کردند که دریافت سامانه‌های موشکی چونمو (K-۲۳۹) و سامانه موشکی میان برد زمین به زمین (Cheongung-II) را بررسی کنند.

سوک جونگ گان همچنین با مقامات دفاعی ویتنام، فیلیپین و تایلند در راستای تقویت همکاری‌های دفاعی دیدار و گفت‌وگو کرد.

کره جنوبی قصد دارد صادرات تسلیحات دفاعی خود را در سال جاری به میزان ۲۰ میلیارد دلار افزایش دهد، این در حالی است که قرارداد صادرات دفاعی منعقد شده در سال گذشته ۱۴ میلیارد دلار بوده است.

نظر شما