شناسهٔ خبر: 66637207 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل:

پزشکی قانونی اردبیل به نیروی انسانی و اعتبار نیاز دارد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل پزشکی قانونی اردبیل گفت: پزشکی قانونی استان اردبیل با کمبود نیروی انسانی و اعتبار دست و پنجه نرم می کند و حل این چالش‌ها مستلزم توجه و تلاش نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل نگار خوشنویس روز دوشنبه در دیدار با منتخب مردم مشگین شهر در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گزارشی از وضعیت خدمت رسانی، نیروی کار و اعتبار تخصیص یافته به مرکز پزشکی قانونی مشگین شهر ارائه کرد وخواستار توجه جدی به تامین اعتبارات نیروی انسانی این مجموعه شد.

معاون اداری مالی اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل هم در این دیدار، گزارشی از مشکلات و اعتبارات استانی و میزان خدمات رسانی و تعداد پرونده‌ها و وضعیت جذب اعتبارات عمرانی را ارائه کرد.

بابک رضازاده منتخب مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار با اشاره به سختی و بالا بودن حساسیت کار در پزشکی قانونی، گفت : فشار کاری و حجم مراجعات در پزشکی قانونی بالاست و کار در آن به لحاظ روحی و روانی قابل مقایسه با بسیاری از مشاغل نیست.

وی ارائه راهکارهای قانونی جهت ترمیم اعتبارات پزشکی قانونی استان را خواستار شد و در خصوص توجه ویژه به اختصاص منابع مالی به مرکز پزشکی قانونی شهرستان مشگین شهر قول مساعد داد.

به گزارش ایرنا، بر اساس آمار، بیشترین فراونی وقوع جرم در استان اردبیل مربوط به نزاع و درگیری خیابانی است، به طوری که خشونت به عنوان یک عامل ناپسند در رفتارهای اجتماعی هرسال افراد زیادی را به دادگستری می‌کشاند.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران هم‌جوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما