شناسهٔ خبر: 66636902 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وسایل سفر و فرصت تبلیغات گردشگری؛

تبلیغات در ایرلاین‌؛ بازاریابی هوشمندانه گردشگری و معامله بُرد-بُرد

تهران- ایرنا- دوره تبلیغات گل‌درشت و مستقیم تمام صفحه مجله‌ای و بازاریابی‌های سنتی پرهزینه به پایان رسیده است، اکنون اجزا صنعت گردشگری از خود گردشگر گرفته تا فعالان شبکه‌های اجتماعی تا یک تیزر چند ثانیه‌ای هوشمندانه جذاب در موقعیت درست در وسیله سفر مانند هواپیما موثرتر است حتی می‌تواند آغازگر یک سفر دیگر باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گردشگری ایرنا، شاید یک تبلیغ تاثیرگذار بتواند شما را به سفر رفتن ترغیب کند، یک تیزر تلویزیونی، یک کتاب، یک آگهی روزنامه‌ای، یک بروشور و کاتالوگ در قطار یا هواپیما بتواند محرک باشد تا شما برای آخر هفته یا نزدیکترین تعطیلات برنامه سفر بچینید.

با همه تحولاتی که در عرصه تبلیغات در یک دهه اخیر به وجود آمده دیگر دوره تبلیغات گل‌درشت و تمام صفحه و مستقیم مجله‌ای و دوره بازاریابی‌های سنتی پرهزینه به پایان رسیده است، اکنون اجزا صنعت گردشگری از خود گردشگر گرفته تا فعالان شبکه‌های اجتماعی تا یک تیزر کوتاه با محتوای جذاب که هنگام سفر در وسیله نقلیه مانند هواپیما پخش می شود، موثرتر است و حتی می‌تواند آغازگر یک سفر دیگر باشد.

فرصت تبلیغات در ایرلاین؛ معامله برد-برد

شاید فرصت چندساعته پرواز در زمان آغاز یک تور حتی فرصت مناسبی باشد تا با مزیت های مقصد سفر و جاذبه های تاریخی و طبیعی آنجا یا حتی مقاصد دیگر هم بیشتر و بهتر شوید، هر چه هست، وسیله نقلیه هر چه باشد فرصت اطلاع رسانی و اقتصادی برای همه زنجیره سفر و گردشگری است، مسافر و گردشگر از یک سود، فعالان و تاسیسات گردشگری از سوی دیگر، یک معامله برد-برد.

حالا دیگر ایرلاین‌ها هم که وسایل لاکچری سفر محسوب می‌شوند فقط به درآمد فروش بلیت اکتفا نمی‌کنند، از بدنه بیرونی که بزرگترین فضای هواپیما است هم برای تبلیغات و ارسال پیام به مشتری استفاده می کنند، چه برسد به جزئی‌ترین فضاهای داخلی از پشت صندلی‌ها و نمایشگرهای بزرگتر؛ حتی گوشه‌های بلیت یا پاکت‌ها و بسته‌های پذیرایی هم برای ایرلاین ها فرصتی مناسب است برای فعالان صنعت گردشگری که مشتریان اصلی خود را در یک موقعیت به جا و مناسب یافته است، مسافر و گردشگر بالفعل و با انگیزه.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این میان به عنوان نهادی هماهنگ‌کننده دولتی البته غیراتنفاعی نقش مهمی در ترسیم نقشه راه و تعیین راهبرد تبلیغات گردشگری و توسعه بازاریابی با بهره گیری از فرصت های نهان و آشکار تبلیغات در بستر انواع وسایل نقلیه را می تواند به دوش بکشد.

تبلیغات در ایرلاین‌؛ بازاریابی هوشمندانه گردشگری و معامله بُرد-بُرد

محتواهای تبلیغات گردشگری در ایرلاین‌ها

دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشستی ابتکاری جلسه هم‌اندیشی با مدیران روابط‌عمومی هواپیمایی‌های را برگزار کرده و زمینه‌های همکاری در نشر محتواهای گردشگری در ایرلاین‌ها را با هدف توسعه گردشگری کشور مورد بررسی قرار داده است. جلسه‌ای که می‌تواند به ایجاد تعامل با ایرلاین‌های مطرح در راستای انتشار محتواهای تولید شده جهت معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشورمان به مسافران و گردشگران خارجی کمک کند.

مسلم شجاعی مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی در این نشست با تشریح فرصت‌های همکاری در راستای اطلاع‌رسانی ایران، به پخش محتواهای ویدئویی در زمان پرواز، بازاریابی پربازدید در شبکه اجتماعی و نیز Road Show به معنای برپایی نشست‌ها و رویدادهای معرفی ظرفیت‌های گردشگری با همکاری ایرلاین‌ها اشاره کرد.

تبلیغات در ایرلاین‌؛ بازاریابی هوشمندانه گردشگری و معامله بُرد-بُرد

وی یکی از دستاوردهای مهم دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی را تولید محتوا در مضامین مختلف از جمله توانمندی‌های گردشگری سلامت، ورزشی، فرهنگی، خوراک عنوان کرد و ایجاد پل‌های ارتباطی با بخش‌های مرتبط با گردشگران را در راستای انتشار محتواهای مذکور و انتقال به مخاطبان اصلی از اولیت‌های اجرایی خواند.

در این نشست با نمایش نمونه‌های پخش محتوا در ایرلاین‌های خارجی و موفقیت در معرفی مقاصد گردشگری دنیا، نتیجه تعامل و همکارهای‌های پیش رو با ایرلاین‌های داخلی، با دستاوردهای گسترده‌ای پیش‌بینی شد؛ همچنین هر یک از مدیران و نمایندگان روابط‌عمومی ایرلاین‌های مطرح کشور از جمله آسمان، کیش ایر، سپهران و غیره با مطرح کردن ظرفیت‌های تبلیغاتی و ارتباط با مشتریان خود نسبت به انتشار محتواهای معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران اعلام آمادگی کردند؛ایرلاین‌هایی که پرواز از یا به کشورهای خارجی داشته‌اند، در این نشست حضور داشتند.

نظر شما