شناسهٔ خبر: 66636538 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی:

دشمن به دنبال از بین بردن وحدت و مسئولیت پذیری دختران ایرانی است

تبریز- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهداف دشمنان در نابودی بنیان‌ خانواده‌های ایرانی، گفت: دشمن به دنبال از بین بردن وحدت و مسئولیت پذیری دختران ایرانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تراب محمدی روز دوشنبه در جشن بزرگ دختران ایران و تجلیل از برگزیدگان اتحادیه انجمن‌های اسلامی مدارس آذربایجان شرقی، اظهار کرد: امروز تمامی اهداف دشمن بر روی دختران ما متمرکز شده است و سعی می‌کنند تا وحدت، انسجام، معنویت و مسئولیت پذیری دختران ایرانی را مثل دختران غربی‌ که به خانواده خود هیچ ارزشی قائل نیستند، از بین ببرند.

وی افزود: اگر امروز انسان‌های بزرگی در کشورمان تربیت یافته و از ناموس و امنیت کشورمان محافظت می‌کنند و امنیت آفرین هستند، از دامن زن‌های مومن و شجاعی رشد یافته‌اند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه زن در کشورمان، ادامه داد: اگر زن نبود، زندگی، دنیا، مهربانی، محبت و مسئولیت پذیری نیز وجود نداشت.

محمدی با بیان این‌که جامعه غرب مانند تبلیغاتی که انجام می‌دهند، گل و بلبل نیست، گفت: خانواده در جوامع غربی معنا ندارد. سرمایه داران در این جوامع حکومت می‌کنند و سعی دارند تا جامعه خود را به فساد بکشانند و انسان‌های سست عنصری تربیت کنند تا کسی نتواند مقابلشان بایستد؛ هم‌چنین این سرمایه داران می‌خواهند تا ایران را شبیه جوامع خود کنند تا از این طریق، انواع آسیب‌های اجتماعی را بین ایرانیان رواج دهند.

وی در ادامه با بیان این‌که دختر داشتن، رحمتی از سوی خداوند است، افزود: دختر مایه برکت و رحمت زندگی و محور انسجام و وحدت خانواده و جامعه است.

نگاه حوزه پرورشی به مدارس دخترانه بیشتر از پسرانه است

مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز اظهار کرد: بر اساس توزیع اعتبارات استان، نگاه حوزه پرورشی به مدارس دخترانه بیشتر از پسرانه بوده است.

وی افزود: اتفاق خوبی در دولت سیزدهم در حوزه ورزش به نام طرح شهید سلیمانی یک و ۲ اجرایی شده که بر اساس این طرح، ۵۰ درصد هزینه ساخت زمین چمن مصنوعی مدارس از سوی اداره کل و باقی از طرف خود دانش آموزان پرداخت می‌شود.

وی با اعلام اینکه آذربایجان شرقی در اجرای این طرح جزو استان‌های اول کشور بوده و بر اساس آن، سرانه فضای ورزشی مدارس استان ۱.۵ برابر شده است، ادامه داد: در طرح شهید سلیمانی۳ نیز احداث سالن‌های ورزشی برای مدارس دخترانه مدنظر است.

سعادتی با بیان این‌که نوع نگاه اسلام به زن و دختر یک نگاه ویژه است، گفت: در نگاه دینی و سیره اهل بیت(ع)، زن و دختر جایگاهی به مراتب بالاتر از مردان دارند.

وی با اشاره به اینکه در عصر جاهیلتی که داشتن دختر، مایه ننگ بوده و دختران زنده به گور می‌شدند، پیامبر دست دختر خود را می‌بوسید، افزود: خداوند متعال، در قرآن کریم به اهمیت جایگاه زن اشاره کرده و حتی سوره‌ای اختصاصی به حضرت زهرا(س) نازل شده و ادامه نبوت منتسب به نسل حضرت زهرا(س) است.

وی ادامه داد: عرب جاهلی طعنه می‌زدند پیامبراکرم(ص) که در نزد خدا شریف است چرا پسر ندارد؟ ولی خدا با موهبت بزرگ خود، نسل امامت را از نسل حضرت زهرا(س) قرار داد و به بهترین شیوه، پاسخ این افراد را داد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: بعد از انقلاب اسلامی نیز زن هویت ویژه‌ای یافت و با حفظ همه جلوه‌های اصلی زن و دختر که اصلی ترین آن عفت زنانه است، در عرصه های اجتماعی خوش درخشیدند.

وی افزود: زنان ایرانی در بسیاری از شاخصه‌های بهره مندی زنان شامل سواد و حضور در عرصه‌های مختلف بعد از انقلاب اسلامی جایگاه بهتری دارند و این برای انقلاب ما، کارنامه بسیار ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه در نگاه دین اسلام از دختر به عنوان رحمت و پسر به عنوان نعمت تعبیر می‌شود، گفت: در قرآن کریم داشتن دختر یک هدیه از طرف خدا معرفی شده است .

سعادتی با بیان این‌که اتحادیه انجمن‌های اسلامی جزو تشکل‌های خوب دانش آموزی است و به صورت مستقیم زیر نظر نماینده ولی فقیه اداره می‌شود، گفت: رویکرد تربیتی اتحادیه انجمن‌های اسلامی از نظر تقویت نیروی انسانی موفق بوده است و از جمله اقدامات خوب اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان، مدرسه انقلاب است که در دهه فجر سال گذشته نمایشگاه‌های مدارس انقلاب با رشد چند برابری در مدارس استان اجرا شد.

وی تاکید کرد: در سند تحول بنیادین نیز توصیه شده که دانش آموزان در فعالیت‌های تشکل‌ها مشارکت داشته باشند و اتحادیه انجمن‌های اسلامی نیز یکی از تشکل‌های مورد توجه دانش آموزان است.

نظر شما