شناسهٔ خبر: 66636356 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضرورت نظارت مستمر بر روند نصب کنتور هوشمند چاه‌های آب

استاندار فارس خواستار نظارت مستمر بر روند نصب کنتور هوشمند چاه‌های آب استان شد

صاحب‌خبر -

ضرورت نظارت مستمر بر روند نصب کنتور هوشمند چاه‌های آب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،استاندار فارس، مدیرکل مدیریت بحران استان را مامور کرد که برای اتمام هرچه سریع‌تر طرح نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب، بر عملکرد بخش خصوصی و دولتی نظارت مستمر داشته باشد.
محمد هادی ایمانیه، در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی و سازگاری با کم آبی استان در شیراز، با تاکید بر لزوم استفاده منطقی از آب به ویژه آب آشامیدنی افزود: در مباحث زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی موضوع آب اصلی‌ترین مساله استان است.
او ادامه داد: با توجه به اهمیت مساله آب، در هفته جلسات متعددی را به این امر اختصاص می‌دهیم.
وی، یکی از راهکار‌های حفظ منابع آبی را برداشت منطقی از سفره‌های آب زیرزمینی دانست و گفت: ضرورت دارد که نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب استان با جدیت دنبال شود.
استاندار فارس اضافه کرد: تحقق این مهم در شهرستان‌ها جزو تکالیف فرمانداران است و اگر با متخلفین برخورد قانونی نشود به عموم مردم ظلم شده است.
ایمانیه گفت: به آن دسته از فرمانداران که میزان پلمپ چاه‌های غیر مجاز و همچنین نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب شهرستان محل خدمتشان کمتر از ۵۰ درصد سهمیه باشد، تذکر کتبی داده خواهد شد.
استاندار فارس، به شهرداری‌های شیراز و صدرا هم هشدار داد که صرفا تا پایان امسال اجازه آبیاری فضای سبز با آب شرب یا آب چاه را دارند و از ابتدای سال ۱۴۰۴ صرفا باید از پساب تصفیه شده استفاده کنند.
ایمانیه گفت: ما ملزم به اجرای قوانین و مقررات هستیم و از ظرفیت‌های قانونی استان برای جلوگیری از کاهش منابع آب حداکثر استفاده را خواهیم کرد.
او ادامه داد: تامین آب آشامیدنی در اولویت مباحث مرتبط با آب قرار دارد و چه بسا شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که کاشت برخی محصولات مانند برنج و هندوانه با استفاده از آب چاه ممنوع شود.
وی اظهار کرد: مسئولان دستگاه‌های مرتبط با حوزه آب موظفند نسبت به ابطال پروانه‌هایی که از صدور مجوز و تخصیص آب آنها بیش از یک سال گذشته و تاکنون هیچ فعالیتی در آن زمینه انجام نپذیرفته است اقدام کنند.

نظر شما