شناسهٔ خبر: 66636262 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

جنگ جهانی در غزه؛ جزئیات تکان دهنده از استخدام مزدوران چند ملیتی

جذب مزدوران خارجی و آزادی عمل دادن به آن‌ها برای انجام اقدامات تروریستی و جنایت علیه فلسطینی‌ها، یکی از روش‌های همیشگی ارتش کودک‌کش «اسرائیل» در ۷۵ سال گذشته بوده است که در جنگ غزه نیز تکرار می‌شود.

صاحب‌خبر -

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی از آغاز تهاجم خود به غزه، تعداد ۳۵ هزار و ۳۴ فلسطینی را به شهادت رساندند که ۷۲ درصد آنها از میان زنان و کودکان بودند. در همین حال، صهیونیست‌ها به‌طور عامدانه و هدفمند، غیرنظامیان فلسطینی را با الگوبرداری از گروه‌های تروریستی همچون داعش، به شهادت رسانده و تصاویر جنایات خود را به منظور به وحشت انداختن در میان فلسطینینان، در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند.

عناصر صهیونیست به همین منظور، شبکه‌های اجتماعی را از تصاویر و فیلم‌های غارت خود، عکس گرفتن با اجساد قربانیان غیرنظامی، منفجر کردن خانه‌ها، تهدید به کشتن و دفن فلسطینیان در گور‌های دسته‌جمعی پر کرده‌اند. 

اما آنچه بیش از همه توجهات را به خود جلب می‌کند، این است که جنایات جنگی رژیم صهیونیستی حتی پس از اینکه کشور‌هایی همانند آفریقای جنوبی، پرونده جنایی را علیه این رژیم در دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) تشکیل داده‌اند، همچنان متوقف نشده است.

از طرف دیگر در شرایطی رژیم صهیونیستی در حال آماده شدن برای تهاجمی گسترده به رفح می‌شود که این شهر به ۱.۵ میلیون آواره فلسطینی پناه داده است. این وضعیت زنگ خطر را در مورد پیامد‌های این اقدام فاجعه‌بار، در سطح بین‌المللی به صدا در می‌آورد.

با نگاهی به تاریخچه تاسیس «اسرائیل» می‌توان دریافت که از زمان تاسیس این رژیم، سازمان‌های تروریستی مانند «هاگانا»، «پالماچ» و «ایرگون» شاکله اصلی آن بودند. به عبارت دیگر، رژیم صهیونیستی با عملیات‌های سازمان‌های تروریستی به منظور اشغال سرزمین‌های فلسطین بنا شده است. در این رابطه نقل قول معروفی از «دیوید بن گوریون» وجود دارد که بعد‌ها اولین نخست وزیر این رژیم شد. او در سال ۱۳۱۵ شمسی گفت: «ما باید اعراب را بیرون کرده و جای آن‌ها را بگیریم».  

در این میان، جذب مزدوران خارجی و آزادی عمل دادن به آنها برای انجام اقدامات تروریستی و جنایت علیه فلسطینی‌ها، یکی از روش‌های همیشگی ارتش رژیم صهیونیستی در ۷۵ سال گذشته بوده است که در جنگ اخیر غزه نیز مشاهده و تکرار شده است.  

بنا بر آمار به دست آمده، هزاران آمریکایی، انگلیسی، اسپانیایی و دیگر ملیت‌ها به‌عنوان مزدور در ارتش «اسرائیل» خدمت می‌کنند. این مزدوران نه‌تنها در عملیات‌های جنگی بلکه در حفاظت از شهرک‌ها، ارائه پشتیبانی لجستیکی و آموزش نیرو‌های محلی نیز مشارکت دارند. بنابر اعلام ارتش رژیم صهیونیستی، در حال حاضر بیش از ۲۳ هزار شهروند آمریکایی در رده‌های مختلف نظامی خدمت می‌کنند. بر همین اساس هم آمریکایی‌ها حدود ۱۰ درصد از تلفات ارتش «اسرائیل» از زمان حمله به غزه را به خود اختصاص داده‌اند.

موضوع دیگر اینکه، در شهریور ۱۴۰۲، یک قانونگذار فرانسوی افشا کرد که از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، بیش از ۴ هزار شهروند فرانسوی در ارتش «اسرائیل» خدمت می‌کردند. بر اساس گزارش‌های دریافتی ۱۰۰۰ شهروند استرالیایی، ۱۰۰۰ ایتالیایی و ۴۰۰ هندی نیز در ارتش رژیم صهیونیستی حضور دارند. ضمن اینکه، کشور‌های دیگری همچون آلمان، کانادا، روسیه، اوکراین، فنلاند و آفریقای جنوبی نیز به‌عنوان مبدأ استخدام برای ارتش «اسرائیل» نام برده شده‌اند.  

یکی از پروژه‌های اصلی استخدام مزدوران، ماهال (MAHAL) نام دارد که برای جذب جوانان یهودی از کشور‌های خارجی که می‌خواهند برای یک خدمت کوتاه مدت در ارتش «اسرائیل» داوطلب شوند، در نظر گرفته شده است. به گفته تارنمای رسمی این پروژه، جوانان یهودی مقیم در کشور‌های خارجی می‌توانند به‌عنوان توریست به ارتش پیوسته و ویزای اقامت دریافت کنند.  

این پروژه فقط نیرو‌های «با انگیزه بالا» را که خانواده‌ای در «اسرائیل» ندارند، استخدام می‌کند. در تارنمای رسمی این پروژه آمده است که بسیاری از داوطلبان برای ثبت نام در ارتش به صورت مستقل به سرزمین‌های اشغالی می‌آیند و در طول خدمت به‌عنوان «سربازان تنها» شناخته می‌شوند.  

بر اساس گزارش‌های این سربازان که تعداد آن‌ها بیش از ۷۰۰۰ نفر است، آن‌ها بیش از دو برابر حقوق عادی ماهانه، دستمزد دریافتی دارند. بر اساس برآورد‌های نظامی، ۳۵ درصد از آن‌ها اهل «آمریکا» هستند. در سال ۱۳۹۹ تنها ۹ درصد از سربازان ملیت «کانادایی» داشتند. ضمن اینکه، نزدیک به ۹۰ درصد از داوطلبان نیز در واحد‌های رزمی ثبت‌نام می‌کنند.  

به گفته موسسه حقوق بشر عربی مستقر در لندن، سازمان‌های صهیونیستی به دنبال جذب داوطلبان خارجی از اروپا، آمریکا و سایر کشور‌ها برای خدمت در ارتش «اسرائیل» هستند.

در پایان باید گفت که از برجسته‌ترین سازمان‌ها در جذب مزدور می‌توان به «سار ال» (Sar-El)، «گارین تزابار» (GarinTzabar)، «آیش مالاک» (Aish Malach)، «دوستان نیرو‌های دفاعی اسرائیل» (Friends of IDF) و «ماهال» (MAHAL) اشاره کرد. این سازمان‌ها علاوه بر خیریه‌هایی است که برای مرکز کنترل عملیات ارتش «اسرائیل» کمک‌های مالی جمع آوری می‌کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما