شناسهٔ خبر: 66636214 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون استاندار کردستان مطرح کرد

ضرورت بومی‌سازی تولید با افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی

نوری گفت: بومی‌سازی تولید با افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران بومی، مردمی سازی اقتصاد و بهره‌مندی از فرصت جمعیتی استان در راستای ارتقاء بازار کار از مهمترین اهداف تیم اقتصادی استان در سال جاری است.

صاحب‌خبر -

 علی نوری در اولین جلسه رسمی قرارگاه تحقق شعار سال اظهار کرد: اولین هدف ما در سال جدید در حوزه اقتصاد و جهش، بحث افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌ها در استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: این موضوع فقط به تولید در حوزه صنعت و کشاورزی ختم نمی‌شود بلکه در همه حوزه‌ها انتظار جهش با مشارکت مردم را داریم.

وی افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران بومی خارج از استان برای بازگشت و استفاده از ظرفیت هُلدینگ‌های بزرگ به تحقق این هدف بزرگ کمک خواهد کرد.

نوری، کار جهادی و داشتن جسارت را عامل مهم توسعه دانست و اظهار کرد: بومی‌سازی تولید با افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران بومی، مردم‌سازی اقتصاد و جلب مشارکت آحاد جامعه و استفاده از فرصت جمعیتی استان در راستای ارتقاء بازار کار از جمله مهمترین اهداف ما در سال جاری است.

ایجاد اولین کمیته مشترک اقتصادی ایران و اقلیم کردستان

وی اضافه کرد: تدوین فرآیند برای خلق ارزش افزوده در بخش‌های اقتصادی، تسهیلگری دستگاه‌های اجرایی استان در فعالیت‌های اقتصادی مولد، توسعه و گسترش مبادلات مرزی، کنترل نرخ تورم و چشم‌انداز افزایش حداقل ۱۰ درصدی صادرات در استان از دیگر اهداف مهم تیم اقتصادی دولت سیزدهم در کردستان است.

نوری اذعان کرد: در راستای تقویت اقتصاد استان اولین کمیته مشترک اقتصادی ایران و اقلیم کردستان ایجاد شده است و نهم خرداد ماه در سنندج میزبان استاندار سلیمانیه خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: یکی از موضوعات مطرح شده ما با استاندار سلیمانیه، استقرار نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی کردستان در اقیلم کردستان خواهد بود.

نظر شما