شناسهٔ خبر: 66635515 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت

بخش تبلیغات بخش تبلیغات

صاحب‌خبر -

بازار ارز دیجیتال از هزاران ارز دیجیتال تشکیل شده است، از ارزهای دیجیتال بزرگ و شناخته شده مانند بیت کوین، اتریوم و تتر گرفته تا ارزهایی که محبوبیت آنها در چند سال گذشته بیشتر از هر زمان دیگری افزایش یافته است مانند دوج کوین، اوالانچ و یو اس دی کوین و ارزهای دیگری که احتمالاً تا به حال نام آنها را نشنیده‌اید، همه و همه در حال معامله شدن هستند. اما آیا بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری را می‌شناسید؟ در ادامه لیستی از ارزهایی که می‌توانند غافلگیر کننده باشند و بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری محسوب می‌شوند.

۱- بیت کوین

بیت کوین اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که در سطح جهانی محبوب شده است. مفهوم بیت کوین برای اولین بار در یک وایت پیپر که در اواخر سال ۲۰۰۸ توسط ساتوشی ناکاموتو، که هویتش تا به امروز ناشناخته مانده، منتشر شد. بیت کوین، انقلابی در سیستم پرداخت‌های بین المللی با حذف دخالت دولت‌ها، بانک‌های مرکزی و واسطه‌های مالی است.

در واقع بیت کوین توسط دولت یا بانک مرکزی تولید نمی‌شود، بلکه توسط گره‌های شبکه‌ای که تراکنش‌ها را در بلاک چین ردیابی می‌کنند، استخراج می‌شود. بنابراین این یک سیستم پرداخت غیرمتمرکز و کاملاً دموکراتیک است و بیت کوین را در لیست ما به بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

۲- اتریوم

اتریوم پلتفرمی مبتنی بر فناوری بلاک چین است که بیشتر به خاطر ارز دیجیتال یا توکن اختصاصی خود به نام اتر (ETH) که به آن اتریوم نیز می‌گویند، شناخته شده است. بلاک چین اتریوم می‌تواند از بسیاری ارزهای دیجیتال و برنامه‌های دیگر و همچنین NFTها پشتیبانی کند. کاربران این شبکه می‌توانند طیف گسترده‌ای از برنامه‌های غیرمتمرکز را ایجاد، منتشر و استفاده کنند.

پروژه اتریوم در سال ۲۰۱۳ توسط ویتالیک بوترین، یک جوان روسی متولد ۱۹۹۴ که در کانادا زندگی می‌کرد، آغاز شد و او در سال ۲۰۱۵ به طور رسمی این پلتفرم را به همراه جو لوبین، بنیانگذار شرکت نرم افزاری بلاک چین ConsenSys راه اندازی کرد.

اتریوم از طریق بلاک چین خود کار می‌کند، جایی که تمام عملیات انجام شده در یک دفتر کل عمومی ذخیره می‌شوند. قبل از اینکه هر بلوک جدید ثبت شود، باید توسط سایر کاربران حاضر در پلتفرم تأیید شود.

۳- تتر

تتر یک استیبل کوین است، به این معنی که یک ارز دیجیتال است که با هدف تبدیل شدن به جایگزینی باثبات برای یک ارز فیات (ارز رایج) طراحی شده است. در وب سایت رسمی این ارز، تتر به این شرح تعریف شده است: «تتر پول نقد را به ارز دیجیتال تبدیل می‌کند تا ارزش آن را به قیمت ارزهایی مانند دلار آمریکا، یورو و ین ژاپن پیوند دهد یا به آنها متصل کند.»

قیمت تتر را به صورت لحظه‌ای در سایت بیت ۲۴ ببینید.

از این تعریف می‌توان فهمید که هدف خالقان این پروژه، «پیوستن ارزش ارز دیجیتال به قیمت ارزهای فیات» بوده است. تتر در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد، اما ایده اصلی آن بر پایه پروتکل مسترکوین جی آر ویلت، مخترع ICO یا عرضه اولیه سکه در ارزهای دیجیتال بنا شده است.

در ابتدا به این ارز دیجیتال یک ارز شناخته می‌شد، گویا برای اینکه از همان ابتدا تفاوت خود را با سایر ارزهای دیجیتال نشان دهد چهار ماه پس از تاسیس، نام آن با Tether (₮) جایگزین شده است و از آن روز یکی از بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در ایران بوده است.

بیت 24 بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران بیت 24 بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران

۴- بایننس کوین

بایننس کوین (BNB) توکن ERC20 صرافی بایننس است که یک پلتفرم معاملاتی با دو کارکرد اصلی است. به عنوان یک صرافی، به کاربران امکان می‌دهد تا ارزهای دیجیتال را مبادله کنند و از آنها سود ببرند، اما همچنین می‌تواند به عنوان یک کیف پول مجازی (به اصطلاح ولت) برای ذخیره ارزهای دیجیتال استفاده شود. بایننس از نظر حجم معاملات روزانه، بزرگترین صرافی در جهان است.

موفقیت این ارز دیجیتال بدون شک به محبوبیت پلتفرم معاملاتی که به آن وابسته است و همچنین به فناوری که می‌تواند بر روی آن حساب کند، بلاک چین اتریوم (ETH) بستگی دارد. این دو از یک الگوریتم اجماع به نام Proof-of-Stake (POS) استفاده می‌کنند که وظیفه تأیید تراکنش‌های انجام شده را بر عهده دارد.

بایننس کوین در سال ۲۰۱۷ به عنوان یک ارز معاملاتی برای استفاده در بایننس با ارزش بازار حدود ۱.۲۷ دلار راه اندازی شد. پس از رشد تدریجی در سال‌های بعد که منجر به بسته شدن سال ۲۰۲۰ با قیمت ۳۸.۹۵ دلار شد، BNB با افزایش قیمت ارزهای دیجیتال از ابتدای سال ۲۰۲۱ به طور قابل توجهی افزایش یافت و در ماه می‌همان سال به بالاترین حد خود یعنی ۶۷۶.۳۵ دلار رسید. پس از سال ۲۰۲۱ که بسیار پرنوسان بود، نزولی آغاز شد که BNB را دوباره به زیر ۲۰۰ دلار رساند و سپس به سطوح فعلی که بیش از ۳۰۰ دلار است، بازگشت.

نتیجه‌گیری

رتبه بندی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت بر اساس ارزش بازار، تصویری کامل از آنچه در کل صنعت ارزهای دیجیتال می‌گذرد را ارائه می‌دهد. در واقع ارزهای دیجیتال وجود دارند که به طور متناوب جهش‌های قابل توجهی را در بازار تجربه کنند تا سرمایه‌گذاران بتوانند با درایت کافی سودهای قابل توجهی را از این بازار بگیرند. یکی از مکان‌هایی که می‌توانید خرید ارز دیجیتال را در آن تجربه کنید صرافی بیت ۲۴ است که تمامی ابزارهای این کار را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نظر شما