شناسهٔ خبر: 67824049 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

لفاظی‌های ضد ایرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا

19 دی آنلاین: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در سخنانی با تکرار لفاظی ها علیه جمهوری اسلامی ایران در کنگره آمریکا اعلام کرد که آمریکا و اسرائیل باید کنار هم بایستند و در این صورت ما پیروز می شویم.

صاحب‌خبر -
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل روز چهارشنبه به وقت محلی در کنگره آمریکا با تکرار لفاظی های ضد ایرانی مدعی شد: در خاورمیانه، محور تروریسم ایران در حال مقابله با اسرائیل، آمریکا و دوستان عربی ما است. 
نتانیاهو مدعی شد: «ما امروز در دوراهی تاریخ دیدار می کنیم. دنیای ما در حال تحول است.  در خاورمیانه، محور ترور ایران با آمریکا، اسرائیل و دوستان عرب ما مقابله می‌کند.»
نخست وزیر اسرائیل ادعا کرد: «این برخورد تمدن‌ها نیست. برخورد بین بربریت و تمدن است. برخوردی بین کسانی است که مرگ را شکوهمند می‌کنند و کسانی که زندگی را مقدس می‌شمارند. برای اینکه نیروهای تمدن، پیروز شوند آمریکا و اسرائیل باید در کنار یکدیگر بایستند. چون وقتی ما در کنار هم می‌ایستیم اتفاق ساده‌ای رخ می‌دهد: ما پیروز می‌شویم و آنها شکست می‌خورند.»
ایران اعتراض های ضد اسرائیلی در آمریکا را تامین می کند 
وی خاطر نشان کرد که این چهارمین سخنرانی او در کنگره آمریکاست. نخست وزیر اسرائیل همچنین مدعی شد: ایران اعتراض های ضد اسرائیلی در آمریکا را تامین می کند.
نخست‌وزیر اسرائیل با استناد به ادعاهای مدیر اطلاعات ملی آمریکا مدعی شد که ایران در حال تامین مالی تظاهرات‌های ضداسرائیلی در آمریکا است و تصریح کرد: ما اخیرا از مدیر اطلاعات ملی آمریکا شنیدیم که ایران در حال تأمین مالی و تقویت تظاهرات‌های ضداسرائیلی در آمریکا است. آنها می‌خواهند آمریکا را به هم بریزند. این معترضان پرچم آمریکا را حتی در روز ۴ جولای آتش زدند.»
قدردانی از بایدن برای کمک هایش و صهیونیست اعلام کردنش 
نتانیاهو همچنین گفت: از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای نیم قرن دوستی با اسرائیل قدردانی می کنم. او گفت: بایدن و من بیش از ۴۰ سال است که یکدیگر را می شناسیم. می خواهم از او به خاطر نیم قرن دوستی با اسرائیل و به قول خودش یک صهیونیست تشکر کنم. در واقع او می گوید، یک صهیونیست ایرلندی آمریکایی است.
نتانیاهو همچنین از بایدن به خاطر "تلاش های خستگی ناپذیرش به نمایندگی از گروگان ها و تلاش هایش برای خانواده های گروگان ها" قدردانی کرد.
 ۷ اکتبر در اسرائیل معادل "۲۰ حادثه ۱۱ سپتامبر در یک روز" بود
نخست وزیر اسرائیل همچنین ادعا کرد که حمله به اسرائیل در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ بر اساس تعداد جمعیت برابر با "۲۰ حمله ۱۱ سپتامبر در یک روز" بود.
او با تکرار ادعاها علیه نیروهای مقاومت فلسطین به کنگره گفت: «این هیولاها، به زنان تجاوز کردند، مردان را سر بریدند، نوزادان را زنده زنده سوزاندند. آنها والدین را جلوی فرزندان و فرزندان را جلوی چشم والدین آنها کشتند. آنها ۲۵۵ انسان زنده و مرده را به سیاه چال های تاریک غزه کشاندند.»
شعار «جنایتکار جنگی» جلوی چشمان نتانیاهو در کنگره آمریکا
رشیده طلیب قانونگذار دموکرات هنگام سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا، تابلویی که روی آن نوشته شده «جنایتکار جنگی» را بالا گرفت.
این در حالی است که بیش از ۸۰ نماینده دموکرات سخنرانی نتانیاهو را تحریم کردند اما رشیده طلیب با حضور در  کنگره به حضور «جنایتکار جنگی» اعتراض کرد.

نظر شما