شناسهٔ خبر: 66635505 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

در بازدید از پروژه آزادراه شهید شوشتری مطرح شد؛

یک سال منتظر فصل مناسب برای جابه‌جایی اشجار ماندیم/ آسفالت بخش زیادی از فاز اول آزادراه شوشتری تا شهریورماه

صبح امروز معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، رییس کمیته عمران شورای شهر تهران، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، شهردار منطقه ۱۵ و جمعی از مدیران شهری از پروژه آزادراه شهید شوشتری بازدید کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار شهر؛ صبح امروز -یکشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳- هادی حق‌بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد آقامیری رییس کمیته عمران شورای شهر تهران، مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، محمد شیری شهردار منطقه ۱۵ و جمعی از مدیران شهری در بازدید از پروژه آزادراه شوشتری در جریان آخرین وضعیت از این پروژه قرار گرفتند.

حق بین، معاون فنی و عمران شهرداری تهران در ابتدای این مراسم گفت: در طی انجام این پروژه به تناسب ظرفیت انجام کار توسط پیمانکار افزایش پیدا کرده ‌و تعداد ماشین آلات سه برابر و زیرساخت ها آماده است تا طبق وعده ای که به شهروندان دادیم پروژه را در فاز اول تقدیم شهروندان کنیم.
وی با بیان اینکه معارضین مختلفی در پیش رو داریم و امیدواریم با حل آن اتصال فاز اول به بزرگراه بسیج را حل کنیم، اظهار کرد: تا شهریور ماه بخش زیادی از فاز اول را آسفالت می کنیم و باقی مانده تا دی ماه آسفالت خواهد شد.
حق‌بین با بیان اینکه در دو تقاطع هجرت و محلاتی این پروژه به بزرگراه بسیج متصل می شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم که با تغییر طرح شرایط اجرا را برای سازمان مهندسی فراهم کنیم. پیش بینی این است که تا یک سال آینده پروژه را به افتتاح برسانیم.
معاون شهردار تهران تاکید کرد: در بخش تعریض ابتدای مسیر  مشکلات تاسیسات زیرسطحی زیرگذر نظامی، زیرگذر کلهر و اقتضائات محلی در حال حل است.
یک سال منتظر فصل مناسب برای جا به جایی اشجار ماندیم
مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران نیز گفت: تقریبا از حدود سه ماه پیش عملیات اجرایی پروژه از سر گرفته شد. به جهت اینکه ما یک سال منتظر فصل مناسب برای جا به جایی اشجار ماندیم. از دی و بهمن سال گذشته فضای اجرایی کار شدت گرفت و الان شاهد این هستیم که پروژه در تمامی جبهه ها فعال است به طوری که کار پروژه از ابتدای اسفند سال جلو افتاده است.
وی با بیان اینکه این پروژه به جهت تعریف یکی از کلان پروژه های اولویت دار شهر تهران است که رینگ شرقی شهر محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: تا قطعه دومی در کار نباشد عملا این قطعه مفقود است. ۹ کیلومتر در حال انجام است اما در مورد ۷ کیلومتر باقی مانده باید فکر جدی بشود. به نظر باید از سمت کمیسیون محیط زیست شورا کمکی به حل مشکل بشود.
مدیرعامل سازمان مهندسی عمران اظهار کرد: در غیر این صورت اهداف کلانی که درباره موضوعات ترافیکی این ماجرا دنبال می شود مفقود می ماند. آمادگی این را داریم که فضا معطوف به فاز یک نباشد و با تکمیل رینگ شهری مشکلات ترافیکی شرق تهران را رفع کنیم.

محمد شیری، شهردار منطقه ۱۵ نیز در پایان در مورد معارضین پروژه آزادراه شوشتری عنوان کرد: پروژه ۲۶ پلاک معارض داشت و برخی سرقفلی و تجاری و برخی مسکونی بود.
وی ادامه داد: ۱۷ پلاک مسکونی تمام تخریب و تحویل پیمانکار پروژه شد. صرفا یک پلاک اعمال ماده ۹ شد آن هم در هفته جاری تخریب خواهد شد. البته پلاک آخری که باقی مانده حدود ۴ متر بیشتر در طرح نیست.
انتهای پیام/

نظر شما