شناسهٔ خبر: 66635368 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خبر داد

همایش پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در سمنان برگزار می‌شود

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فرشید فلاح روز دوشنبه در تشریح برگزاری این همایش، گفت: این مراسم توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد استان سمنان و به مناسبت روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت روز حکیم فردوسی با حضور مسئولان،  نخبگان و فعالان ادبی استان سمنان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در این همایش، گفت: اجرای برنامه هایی همچون نقالی و شعر خوانی، سخنرانی استاد محمد علی بهمنی شاعر  و غزل‌سرای برجسته کشور از برنامه های شاخص این همایش است.
فلاح همچنین از رونمایی پوستر رویداد استانی اورنگ
(رویداد تولید محتوای هنری و رسانه ای با محوریت کتاب شاهنامه فردوسی و تاکید بر هویت ملی) خبر داد و گفت: موضوع این رویداد جذب آثار هنری و ادبی با موضوع شاهنامه فردوسی است که  اداره‌ کل ورزش و جوانان استان و موسسه اندیشه رایحه وصال کویر در برگزاری این رویداد مشارکت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: این همایش روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ساعت ۱۹:۴۵ در تالار تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار می‌شود.

این مراسم در اجرای مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان برگزار خواهد شد.

انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران و نیز عضویت سمنان به عنوان نماینده ایران در اتحادیه بین المللی شهرهای گردشگری در امتداد جاده ابریشم ضرورت برگزاری این گونه مراسم و رویدادهای ادبی و فرهنگی را دوچندان کرده است.

نظر شما