شناسهٔ خبر: 66634799 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رضایی: مجلس مشکلات موجود برای مشارکت مردم در اقتصاد را رفع کند

دبیر شورای عالی هماهنگی سران قوا گفت: مجلس باید تلاش کند تا خلاها و مشکلات در بحث مشارکت مردم در اقتصاد را پیدا و رفع کند. دبیر شورای عالی هماهنگی سران قوا گفت: مجلس باید تلاش کند تا خلاها و مشکلات در بحث مشارکت مردم در اقتصاد را پیدا و رفع کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزارذی  محسن رضایی، دبیر شورای عالی هماهنگی سران قوا در اولین جلسه فراکسیون گام دوم مجلس دوازدهم، گفت: بیانیه گام دوم از اسناد مهم رهبری و انقلاب است. فصل به فصل این بیانیه از غنای ارزشمندی برخوردار است و اسناد مهم کشور است. 

وی اظهار کرد: دو سه نکته مهم در این بیانیه است که مجلس می تواند به آن همت بورزد، مفاهیم اساسی در این بیانیه است که کمتر مورد توجه است. در این بیانیه نظریه نظام انقلابی مورد استفاده قرار گرفته است یعنی اینکه تحولاتی که در ایران صورت می گیرد باید در درون همین نظام باشد . مرحله بعد از انقلاب و نظام، تشکیل دولت است که بعد حمکرانی اقتصادی در این مرحله مهم است.

وی بیان کرد: بحث مهم در این زمینه تصدی گری است که مجلس باید تلاش کند این اتفاق بیفتد جوانان انقلابی مجلس باید بنشینند و فکر کنند که چه خلاهای در بحث مشارکت مردم در اقتصاد وجود دارد.

 بحث تمرکزگرایی  نیز مهم است تمرکز گرایی یعنی فرمانداران و استانداران درمیان مردم از اختیارات لازم برخوردار نیستند و همه تصمیمات در تهران گرفته می شود و لذا در تمرکز گرایی اداره کشور مجالس موثر بودند و تمرکز گرایی امر ذی نفعی شده است که مشکلاتی ایجاد کرده است. 

رضایی تاکید کرد: نظام انقلابی یعنی اینکه تحولاتی که لازم است در چارچوب نظام انجام شود. الان ناهماهمگی در حکمرانی  اقتصادی وجود دارد. تعدا شوراهای عالی زیاد شده است. در حالیکه ما هیات دولت داریم که مجلس آینده باید کمک کند که این مشکلات حل شود و اگر اینها حل شود بهره وری و کارامدی بالا می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما