شناسهٔ خبر: 66634709 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

روایتی از حضور چند ساعته رهبر معظم انقلاب در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

رهبر انقلاب صبح امروز با حضور در مصلای امام خمینی(ره) از سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

ایشان در این بازدید درجریان تازه‌های نشر و کتاب‌های ارائه شده در نمایشگاه قرار گرفتند و همچنین با صاحبان غرفه‌ها و ناشران به گفتگو پرداختند.

حضور رهبر انقلاب در نمایشگاه و دیدار ایشان با ناشران و غرفه‌داران، با نکات و حاشیه‌های جالبی همراه بود؛ از توجه ایشان به کتاب‌های ناشران دفاع مقدس گرفته تا  تورق کتاب‌های کودک و نوجوان و ترجمه‌های تازه از آثار ادبیات کلاسیک جهان.  

ایشان با حضور در غرفه نشر روایت فتح و دیدار و گفتگو با حاضران در غرفه این نشر در خصوص توجه مردم به آثار دفاع مقدس پرسیدند که غرفه‌دار پاسخ داد: «در این بیست و شش سال فعالیت نشر، کتابهایی منتشر کرده‌ایم که به بالای 20 چاپ رسیده که این مساله نشان دهنده توجه مردم به این آثار است.»

رهبر انقلاب همچنین با حضور در نشر قدیانی که یکی از ناشران معتبر چاپ آثار کودک و نوجوان است در گفتگو با مدیر این نشر در خصوص اقبال مردم به رمان‌های برتر پرسیدند. قدیانی؛ مدیر نشر در پاسخ به پرسش رهبری، اظهار کرد: «ما تا آنجا که لازم است این آثار را ویرایش می‌کنیم بعضی از این آثار مورد تایید آموزش و پرورش قرار می‌گیرد که در جلد این تایید درج می‌شود. این آثار بیشتر مورد اطمینان مردم قرار می‌گیرد و خوب هم می‌فروشد.»

رهبری با قدم زدن در میان آثار این غرفه در حالی‌که این آثار را تورق می‌کردند، با احساس رضایت گفتند: «عمری لازم است تا این رمان‌ها خوانده شود.»  

روایتی از حضور چند ساعته رهبر معظم انقلاب از سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران

ایشان همچنین با حضور در انتشارات موسسه ایران و تورق کتاب «مبارزه به روایت شهید سیداسدالله لاجوردی» در حالی‌که با فرزند نویسنده کتاب خوش و بش می‌کردند در خصوص تالیف این اثر پرسیدند، مهدی اسلامی پاسخ داد: کتاب «مبارزه به روایت شهید سیداسدالله لاجوردی» بازسازی شده خاطرات سال 58 شهید لاجوردی است که تا کنون این خاطرات ضبط شده، پیاده نشده بود که برای اولین بار این خاطرات  تدوین و گویا سازی شد و در قالب این کتاب منتشر شد که اتفاقا مورد اقبال قرار گرفت و  برنده جایزه هم شد.»

 رهبر معظم انقلاب همچنین با حضور در غرفه‌ای دیگر با توضیحاتی در جریان توجه مخاطبان به سمت مطالعه آثار روان‌شناسی غرب قرار گرفتند که هم در ایران و هم در دنیا به این نوع روان شناسی اقبال ویژه شده است.  ایشان فرمودند: این مساله نشان دهنده این است که عرضه آثار ایرانی با این موضوع کم است و تقاضا زیاد است. این معضلی است باید مورد توجه شما (اشاره به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) و مجموعه شما قرار بگیرد که آثار ایرانی با این موضوع بیشتر منتشر شود.

آیت الله خامنه‌ای همچنین در جریان بازدید از غرفه‌های سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران با حضور در یک غرفه به ترجمه‌های کتاب «بینوایان» اثر ویکتورهوگو توجه کردند و یادآور شدند: «ترجمه‌های تازه از این رمان‌ها که با تلخیص همراه است هم روان‌تر است و هم برای مخاطب مخصوصا مخاطب نوجوان خواندنی‌تر است.»

خوش و بش با غرفه‌داران، درخواست یک غرفه‌دار از رهبری برای دعای مادر مریض‌احوالش تا معرفی کتابی که رهبر انقلاب قبلا آن را خوانده بودند از نکات جالب توجه بازدید چند ساعته رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه امسال بود.

رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کردند

رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کردند

نظر شما