شناسهٔ خبر: 66634554 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

معرفی و تجلیل از برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی در استان سمنان

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان در این مراسم گفت: دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان سمنان از سری بیستمین جشنواره فرهنگی امام رضا (ع) با شرکت بیش از 25 هزار و 800 نفر با همکاری بنیاد امام رضا (ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

محمد طاهریان گفت: در این جشنواره ۱۷۴ نفر به عنوان برگزیدگان دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان سمنان انتخاب و معرفی شدند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز در سخنانی گفت: تشویق نونهالان و نوجوانان به کتابخوانی در اولویت مسئولان و خانواده‌ها باید قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی با اشاره به نامگذاری سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران، حضور پررنگ بانوان و نیز دختران را در امر کتابخوانی ارزشمند خواند و گفت: با توجه به اینکه سمنان بعنوان پایتخت کتاب ایران نام گرفته است لازم است همه اقشار اهتمام بیشتری در امر کتابخوانی داشته باشند.
امام جمعه سمنان  با تاکید بر تشویق نونهالان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: آینده ایران اسلامی در دست نسل جوان و نوجوان قرار دارد و باید برای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی گام برداریم.
 استاندار سمنان نیز گفت:افزایش سطح دانش و آگاهی اقشار مختلف مردم در جامعه بکی از اهداف در بحث توسعه کمی و کیفی امر کتابخوانی است.
سیدمحمدرضا هاشمی افزود: توسعه کمی و کیفی کتابخوانی و سرانه مطالعه بر اساس نیاز استان و جامعه در بخش های مختلف از سیاست هایی است که در جهت تحقق آن تلاش می شود.
استاندار سمنان ادامه داد: استقرار کتابخانه های سیار از دیگر برنامه‌های هدفگذاری شده در این استان است که به منظور دسترسی آسان مردم و همچنین مسافران و زائران به کتاب، جاگذاری این مهم بویژه در پارک ها و بوستان ها در برنامه قرار دارد.

در این آیین از برگزیدگان دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان سمنان با حضور مسوولان تجلیل شد.

در این مراسم همچنین از کتاب "سید محمود" به قلم محمد اسماعیل علیان، زندگینامه آیت الله سید محمود شاهرودی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه سمنان و استاندار سمنان رونمایی شد.

  

  

نظر شما