شناسهٔ خبر: 66634465 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران:

حمایت از زوجین نابارور روند صعودی دارد

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: حمایت از زوجین نابارور با همکاری بیمه سلامت و موسسات درمانی روند صعودی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از بیمه سلامت ایران، محمد اسماعیل کاملی در نشست جمعی از مدیران سازمان متبوع خود با مدیران مرکز درمان ناباروری ابن سینا، با اشاره به اینکه این سازمان از عقد قرار داد با موسسات درمان ناباروری برای خدمات دهی بهتر به زوجین نابارور استقبال می کند، گفت: بیمه سلامت تجاری نبوده و بلکه بیمه حمایتی است، با وجود آن که این سازمان اعتبارات خود را از دولت تامین می کند اما در تلاش است خدمات مناسبی به بیمه شدگان خود از جمله زوجین نابارور ارائه دهد.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه در سال جاری خدمات بهتری را به زوجین نابارور ارائه می‌دهیم، افزود: سیاست‌های جمعیتی تغییر کرده و این روند در سازمان تدریجی اجرا می‌شود، از سال ۱۴۰۰ که قانون و الزام ارائه خدمات به زوجین نابارور ابلاغ شد، سازمان بیمه سلامت تلاش کرده که در تمام نقاط کشور از سیاست‌های جمعیتی با حمایت بیمه ای از زوجین نابارور پشتیبانی کند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت ۷۵ هزار زوج نابارور را شناسایی و نشان‌دار کرده است، تصریح کرد: قشر عظیمی از جامعه به لحاظ منابع امکان بهره مندی از خدمات درمان ناباروری را ندارند، خوشبختانه با تصویب قانون جوانی جمعیت، حمایت‌های بیمه‌ای و خدمات موسسات درمانی از جمله رویان و ابن سینا بخش بزرگی از مشکلات این افراد مرتفع شده است.

کاملی تاکید کرد: بدون تردید با دستورالعمل سال گذشته در شورای عالی بیمه و در نظر گرفتن بسته خدمتی شرایط خدمت رسانی به بیمه شدگان بهتر شده و ما امیدواریم این مسیر در سال جاری نیز ادامه پیدا کند.

وی افزود: بیمه سلامت ۴۵ میلیون نفر بیمه شده که حدود ۳۳ میلیون نفر از این تعداد بیمه رایگان دارند. بنابراین با توافق‌های صورت گرفته در بحث پرداختی ها و بسته خدمتی، بسیاری از زوجین می‌توانند از خدمات استفاده کنند.

محمدرضا صادقی تبار رئیس مرکز درمان ابن سینا نیز در این نشست گفت: درمان ناباروری در دنیا گران قیمت است، اگر بخواهیم ارایه خدمات ادامه دار باشد؛ باید اعتبارات به موقع تخصیص پیدا کند، در غیر این صورت مشکلات بسیاری ایجاد می شود.

نظر شما