شناسهٔ خبر: 66634432 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

حداد عادل: پدید آمدن گونه‌های جدید ادبیات از برکات انقلاب اسلامی است

غلامعلی حدادعادل در رونمایی «مرد ابدی» گفت: زندگینامه هر شهید، بخش و فصلی از تاریخ انقلاب اسلامی است و تا هنگامی که زندگینامه‌ها به دقت نوشته نشوند، تاریخ انقلاب اسلامی کامل نخواهد شد، معتقدم از برکات انقلاب اسلامی پدید آمدن گونه‌های جدیدی از ادبیات است. غلامعلی حدادعادل در رونمایی «مرد ابدی» گفت: زندگینامه هر شهید، بخش و فصلی از تاریخ انقلاب اسلامی است و تا هنگامی که زندگینامه‌ها به دقت نوشته نشوند، تاریخ انقلاب اسلامی کامل نخواهد شد، معتقدم از برکات انقلاب اسلامی پدید آمدن گونه‌های جدیدی از ادبیات است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ مراسم معرفی و تجلیل از خانواده معظم شهید طهرانی مقدم و نویسنده و پژوهشگر کتاب «مرد ابدی»، روز گذشته با حضور خانواده شهید، معصومه سپهری نویسنده کتاب، سردار فدوی، سردار بلالی، حداد عادل، وحید جلیلی، طحان نظیف، احمدوند و رمضانی در کوشک کتاب نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.
 
غلامعلی حدادعادل؛ رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در این مراسم با اشاره به رونمایی کتاب سه جلدی «مرد ابدی» گفت: کار بنده که با قلم و کتاب است به گونه‌ای نبود که با کار‌های شهید طهرانی مقدم برخوردی داشته باشم و در زمان این شهید از دیدار ایشان محروم بودم.
 
وی ادامه داد: مردان بزرگ اینگونه‌ هستند که بعد از مرگ مشهور، شناخته و معرفی می‌شوند. از نظر من مرد گمنامی که چنین تحولی در فناوری دفاع مقدس ایجاد کرد سزاوار آن بود که یک کتاب سه جلدی در معرفی ایشان به جامعه تقدیم شود. سال گذشته این توفیق را داشتم که زندگینامه یک شهید را در ۵۶۰ صفحه بنویسم و با تالیف آن کتاب، باور کردم که شهدا خودشان اسباب کار را فراهم و گره را باز می‌کنند.
 
حدادعادل اضافه کرد: معتقدم زندگینامه هر شهید، بخش و فصلی از تاریخ انقلاب اسلامی است و تا هنگامی که زندگینامه‌ها به دقت نوشته نشوند، تاریخ انقلاب اسلامی کامل نخواهد شد. از برکات انقلاب اسلامی پدید آمدن گونه‌های جدیدی از ادبیات است. تالیف کتاب به دست راویان، نمونه‌ای از کار ادبیاتی است که در تاریخ ما سابقه نداشته است، حالا آغاز شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: آخرین نکته، حضور خانم‌ها در این روایتگری ادبیات دفاع مقدس است. خانم‌های نویسنده درجه اول مومن و انقلابی که خود را وقف روایتگری شیوای شهدای انقلاب کرده‌اند. این بانوان آگاهانه یا ناآگاهانه کاری مشابه حضرت زینب می‌کنند و راوی کربلا‌های دفاع مقدس هستند.
 
سردار فدوی:  افرادی چون شهید طهرانی مقدم به تکلیف خود عمل کرده اند
 
در ادامه این مراسم رونمایی، سردار فدوی؛ جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: کتاب کنار دست آدم است، کنار میز آدم است و می‌توان به طور مداوم به آن مراجعه کرد. کتاب‌های بسیاری وجود دارند که می‌توان بار‌ها به آن مراجعه کرد، ان‌شاءالله این کتاب نیز چنین است.
 
وی افزود: در عملیات خیبر می‌خواستند یکی از موشک را  به کار ببرند، شهید مقدم مسئول این کار بود و سردار کوثری آنجا بود. موشک شلیک شد ولی به جای رفتن، جلوی ماشین افتاد، همه ناراحت شده بودند، اما شهید طهرانی مقدم همان زمان در حالتی خاص می‌گوید من موشک را می‌سازم، در سال ۶۲ و عملیات خیبر که هنوز خبری از موشک‌سازی هم نبود!
 
فدوی بیان کرد: ما در حال حاضر موشک نقطه‌زن داریم. رهبری گفتند ما نباید موشکی داشته باشیم که مردم عادی را مورد خطر قرار می‌دهد. زمان زیادی از این دستور نگذشته بود که ما موفق به ساخت موشک نقطه‌زن شدیم.
 
این سردار خاطرنشان کرد: چهل و پنج سال است که افرادی، چون شهید طهرانی مقدم به تکلیف خود عمل می‌کنند و خدا نتایج را رقم می‌زند. همواره حزب خدا پیروز است و حزب شیطان پیروز نیست. شهید مقدم و شهدای بیشمار سپاه، همه دست یافتنی هستند، هرکسی همت کند می‌تواند مانند شهید همت، شهید کاظمی، شهید خرازی، باکری یا مقدم باشد، خدا را شاکریم نتیحه و ثمره زحمت شهید مقدم متوقف نشد و رو به جلو است، چرا که ما مکلف هستیم قوه و استطاعت جبهه حق انقلاب اسلامی را زیاد کنیم.
 
انتهای پیام/

نظر شما