شناسهٔ خبر: 66633997 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای عملیات نصب نخستین ایستگاه بی آر تی در اهواز

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: عملیات نصب نخستین ایستگاه بی‌آرتی در شهر اهواز آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

اجرای عملیات نصب نخستین ایستگاه بی آر تی در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سیاوش محمودی  اظهار کرد: یکی از معیار‌ها و شاخص‌های توسعه‌یافتگی پایدار شهری، پیشرفت و توسعه حمل‌ونقل عمومی است، چراکه توجه به این حوزه نقش بسزایی در توسعه‌یافتگی شهر‌ها از دید شهروندان و گردشگران خواهد داشت.

وی افزود: در صورت توسعه هدفمند و علمی حمل‌ونقل عمومی اهدافی همچون کاهش تصادفات و معضلات آلودگی هوا و بهبود وضعیت شهر‌ها محقق می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز خاطرنشان کرد: توسعه حمل‌ونقل عمومی از ابتدای دوره ششم مورد توجه ویژه مدیریت شهری اهواز قرار داشته است؛ با تعمیر و بازسازی اتوبوس‌های موجود و انعقاد دو قرارداد خرید اتوبوس، نخستین گام‌ها در این خصوص برداشت شد و باز شدن قفل قطار شهری اهواز و تلاش برای احداث خطوط اتوبوس بی‌آرتی از اقدامات مهم دیگر در این حوزه بوده است.

محمودی اضافه کرد: سال گذشته عملیات احداث ایستگاه‌های اتوبوس بی‌آرتی که از تقاطع شهید کجباف (چهار شیر سابق) آغاز و با گذر از خیابان خیابان سلمان فارسی به سمت میدان کارگر (دانشگاه آزاد) انجام شد.

وی گفت: پایانه BRT در تقاطع شهید کجباف در حال احداث و پیشرفت است، همچنین نخستین ایستگاه از مجموع ایستگاه‌های اتوبوس بی‌آرتی در اهواز نصب شد و تا سوم خرداد، سه سازه ایستگاه از خط اول آن نصب می‌شود و سایر ایستگاه‌ها نیز به‌تدریج نصب خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز تاکید کرد: با احداث چهار تا شش ایستگاه می‌توانیم به صورت آزمایش خط یک بی‌آرتی در اهواز را فعال کنیم.

نظر شما