شناسهٔ خبر: 66633759 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاهی با موضوع جوانی جمعیت برگزار شد

هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاهی با موضوع جوانی جمعیت وحمایت از خانواده روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری بعد از نماز جماعت ظهر و عصر در سالن دکتر قریب برگزار گردید.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا کاشان، سخنرانان این برنامه دکتر مرضیه طالبیان (متخصص بیماری های زنان ) و دکتر معصومه عسگریان (عضو کمیته علمی قرار گاه جوانی جمعیت ) بودند.

ابتدا آیاتی از کلام الله قران مجید تلاوت شدو سپس دکتر طالبیان به ارائه سخنان خود پرداخت.

دکتر طالبیان ضمن اشاره به فواید شیردهی در مادران گفت: شیردهی خطر ابتلا به سرطان های سینه، تخمدان و دیواره رحم را به صورت چشمگیر در مادران کاهش می دهد و از فواید دیگر شیردهی به کاهش ابتلای مادر به بیماری های دیابت نوع ۲، فشار خون انفارکتوس قلب (سکته قلب) می باشد.

وی همچنین به این موضوع تاکید کرد که مدت شیردهی تاثیر به سزایی در میزان فواید فوق دارد.

طالبیان افزود: طبق تحقیقات انجام شده تفاوت معنی داری بین مادران شیرده و سایر مادران در تراکم استخوان و ابتلا به پوکی استخوان مشاهده نشده است.

در ادامه متخصص بیماری های زنان فواید زایمان طبیعی و عوارض سزارین را تشریح کرد. از عوارض سزارین می توان به تشدید خونریزی، عفونت، آسیب به سایر ارگان ها نظیر مثانه و حالب و سیستم گوارش همچنین خطر لخته سازی عروق ناشی از دستکاری حین عمل جراحی می باشد.

در بیان عوارض بلند مدت نیز به زایمان زودرس در حاملگی های بعدی،محدودیت در تعدد فرزند آوری و جداشدن زودرس جفت در زایمان های بعدی اشاره کرد.

دکتر طالبیان در پاسخ سوالی که از طرف حضار بیان شد عنوان کرد : ناهنجاری های جنینی غیر از سندرم داون هیچ کدام ارتباطی با سن مادر ندارند و میزان ابتلا به سندرم داون از هر ۵۰۰۰ حاملگی یک جنین می باشد.

هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاهی با موضوع جوانی جمعیت برگزار شد

دکتر عسگریان به بیان آمارهایی از تعداد زایمان ها ی طبیعی و سزارین و تعداد سقط جنین در شهرستان کاشان پرداخت.

وی گفت: نرخ رشد جمعیت در شهرستان کاشان ۱.۶ می باشد که باید درصدد افزایش آن باشیم.

عسگریان همچنین به معرفی مرکر نفس پرداخت و از حاضرین در جلسه به عنوان سفیران سلامت خواست به افرادی که تصمیم دارند جنین خود راسقط نمایند راهنمایی کنند که به این مرکز جهت مشاوره مراجعه نمایند.

در پایان جلسه سوالاتی از طرف اساتید حاضر مطرح شد که دکتر طالبیان و دکتر عسگریان به آن پاسخ دادند.

هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاهی با موضوع جوانی جمعیت برگزار شد

نظر شما