شناسهٔ خبر: 66633734 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آمادگی کامل نیروگاه شهید سلیمانی کرمان برای پیک تابستان ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق کرمان با اشاره به اجرای پروژه ارتقای توان تولید هشت مگاواتی واحد گازی نیروگاه شهید سلیمانی کرمان، گفت: این مجموعه همزمان با اتمام فصل تعمیرات واحدهای خود آماده تولید برق پایدار در پیک تابستان امسال است. مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق کرمان با اشاره به اجرای پروژه ارتقای توان تولید هشت مگاواتی واحد گازی نیروگاه شهید سلیمانی کرمان، گفت: این مجموعه همزمان با اتمام فصل تعمیرات واحدهای خود آماده تولید برق پایدار در پیک تابستان امسال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، رضا کاویانی، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق کرمان با اعلام این خبر، افزود: به منظور آمادگی هرچه بیشتر واحدها و تقویت شبکه برق کشور برای پیک تابستان ۱۴۰۳، انجام تعمیرات اساسی و بازدیدهای دوره‌ای واحدهای گاز و بخار نیروگاه شهید سلیمانی از پاییز سال گذشته آغاز شده بود با موفقیت و در موعد مقرر به اتمام رسید و این واحد تولیدی با تمام ظرفیت در مدار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی با برنامه‌ریزی اعمال شده عملیات بازدید چهار هزار و هشت هزار ساعت بر روی واحدهای گاز و عملیات بازدید سالیانه بر روی واحدهای بخار انجام شد.

کاویانی اضافه کرد: همچنین واحدهای دو و پنج گازی و چهار بخار نیز پس از انجام تعمیرات اساسی در مدار تولید قرار گرفته‌اند و باعث تقویت شبکه برق استان و کشور شده‌اند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق کرمان تاکید کرد: در مدت زمان تعمیرات واحد پنج گازی نیروگاه پروژه ارتقای توان به روش باز چینش پره‌های کمپرسور (HAS) بر روی این واحد نیز صورت گرفته است.

کاویانی با اشاره به تولید  ۹ میلیارد و ۴۹۱ میلیون کیلووات ساعت انرژی در سال گذشته، گفت : تولید این نیروگاه در فروردین‌ماه امسال حدود ۶۶۵ میلیون کیلوات ساعت بوده که سهم تولید واحدهای گازی ۶۴ درصد و واحدهای بخار ۴۶ درصد است.

نیروگاه شهید سلیمانی با هشت واحد گازی و  چهار واحد بخار با تولید نامی بالغ بر دو هزار مگاوات به عنوان بزرگترین نیروگاه منطقه جن‍وب‌شرق، تولید ۶۰ درصد برق استان و دو درصد کشور را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

نظر شما