شناسهٔ خبر: 66633190 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون سازمان مدیریت استان تهران خبر داد

سهم ۵۳ هزار میلیارد ریالی استان تهران برای حمایت از اشتغال با اولویت مناطق محروم

سیدمیثاق اختر

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از رتبه برتر استان تهران در تحقق اجرا و جذب اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه خبر داد و افزود: اعتباری را برای حمایت از اشتغال با اولویت مناطق محروم، فعالیت‌های دانش بنیان و خلاق و تعاونی تخصیص یابد و سهم استان تهران از این اعتبارات نیز معادل ۵۳ هزار میلیارد ریال بوده است.

صاحب‌خبر -

حشمت الله سلیمانی گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند توسعه اشتغال و حمایت از آن در سطح استان تهران گفت: استفاده موثر از ظرفیت‌های بودجه‌ای از جمله تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ و اعتبارات محرومیت زدایی مناطق با رویکرد هدایت منابع به فعالیت‌های پیش‌رو در قالب توسعه و تکمیل زنجیره ارزش و همچنین کاهش نابرابری‌های منطقه‌ای در سال ۱۴۰۲ در دستور کار استان تهران قرار گرفته است. همچنین جلب ۳۵۹ میلیون دلار سرمایه خارجی برای ۳۱ طرح و معرفی ۴۸ فرصت سرمایه گذاری در راستای تشویق و توسعه سرمایه گذاری در بخش‌های صنعت، گردشگری و عمران شهری در سال گذشته انجام شد که تاثیر بسیزایی در توسعه اشتغال خواهد داشت.

وی افزود: به موجب تبصره ۱۶ قانون بودجه، بانک مرکزی موظف شد از محل تسهیلات قرض الحسنه نیز اعتباری را برای حمایت از اشتغال با اولویت مناطق محروم، فعالیت‌های دانش بنیان و خلاق و تعاونی تخصیص یابد و سهم استان تهران از این اعتبارات نیز معادل ۵۳ هزار میلیارد ریال بود.

سلیمانی ادامه داد: بر همین اساس تعداد ۲۰ هزارو ۸۴۱ طرح با تسهیلاتی بالغ بر ۴۳هزارو ۲۸۲ میلیارد ریال و اشتغال۳۸هزارو ۳۹۳ نفر به بانک‌ها ارسال و منجر به پرداخت ۸ هزار و ۹۳۶ طرح با مجموع مبلغ تسهیلات۲۴ هزارو ۵۷۳ میلیارد ریال و اشتغال ۱۹ هزارو ۵۷۳ نفر شد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تأکید کرد: استان تهران رتبه برتر از بین ۳۱ استان کشور در تحقق اجرا و جذب اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه را کسب کرده است. در راستای تحقق رشد اقتصادی استان و ارتقاء توان تولید و ایجاد و تثبیت اشتغال، از محل اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه، تعداد ۲۸۴ طرح با پیش بینی اشتغال ۵ هزارو ۹۱۳ نفر و با میزان تسهیلات ۴۵ هزارو ۳۶ میلیارد ریال شامل تسهیلات ثابت و در گردش در کمیته استانی مصوب شد که تعداد ۲۰۳ طرح توسط بانک‌های عامل به میزان ۱۰۶۴۱ میلیارد ریال پرداخت شده است.

انتهای پیام

نظر شما