شناسهٔ خبر: 66632891 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

حزب‌الله جهاد مغنیه را وارد میدان کرد

حزب‌الله لبنان شب گذشته با اعلام این‌که برای نخستین بار از موشک سنگین جهاد مغنیه علیه مواضع نظامیان اسرائیلی استفاده کرده، ناامیدی و آشفتگی مضاعفی را به سران صهیونیست و شهرک‌نشینان اسرائیلی تحمیل کرد.

صاحب‌خبر -

​«در نبرد برای حمایت از جبهه غزه ، حزب الله از غافلگیری سطوح امنیتی و سیاسی اسرائیل دست بر نمی‌دارد». این مقدمه گزارش روزنامه الاخبار درباره غافلگیری جدید حزب‌الله لبنان برای صهیونیست‌ها در جبهه شمالی است.حزب‌الله لبنان که طی بیش از 7 ماه نبرد با اشغالگران در حمایت از مقاومت فلسطین، بیشتر از موشک‌های فلق و برکان در کنار پهپادهای هجومی استفاده کرده، روز گذشته موشک‌های سنگین و جدید «جهاد مغنیه» را وارد نبرد و آشفتگی مضاعفی را بر سران صهیونیست تحمیل کرد. مقاماتی که به اذعان رسانه‌های اسرائیلی به دلیل عملیات‌های موفق حزب‌الله در مدیریت میدان در جبهه شمالی با بحران مواجهند. مقاومت لبنان اعلام کرد که برای نخستین بار در چارچوب مجموعه عملیات‌های روزانه خود علیه اسرائیل، محل استقرار نظامیان دشمن در پایگاه زبدین در مزارع اشغالی شبعا را با موشک‌های جهاد مغنیه هدف قرار داد. این موشک‌های تاکتیکی غیر هدایت‌شونده دارای قدرت تخریبی بالا و مجهز به کلاهک جنگی به وزن ۱۲۰ کیلوگرم است.شهید جهاد عماد مغنیه، مسئول نیروهای ضربتی حزب الله لبنان و فرزند عماد مغنیه از فرمانده‌هان ارشد حزب الله بود که در سال 2015 توسط اسرائیل ترور شد.

حزب‌الله جهاد مغنیه را وارد میدان کرد

روزنامه لبنانی الاخبار با انتشار یادداشتی در این خصوص نوشت که این غافلگیری جدید، ناامیدی شهرک نشینان شمال فلسطین اشغالی را به دلیل «نبود چشم اندازی برای بازگشت» به شهرکهایی که از آن گریخته بودند، افزایش می‌دهد و شکست تمام تلاش‌های کابینه نتانیاهو برای بازگشت آنها را بیش از پیش آشکار می‌سازد. امری که نتانیاهو نیز به آن اذعان دارد. گواه این امر گزارش کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره نشست اخیر کابینه جنگ اسرائیل با موضوع شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی است که طی آن نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو دو وزیر این کابینه بنی گانتز و گادی آیزنکوت را «توبیخ کرد و از آنها خواست که از طرح موضوع چاره‌اندیشی برای بازگشت شهرک‌نشینان دست بردارند» زیرا «وعده‌های مکرر سیاستمداران اسرائیلی» باعث ایجاد بحث و جدل در میان شهرک نشینان و مطبوعات شده است.

روز گذشته هماهنگ کننده سابق امور مناطق فلسطینی سرلشکر ذخیره ایتان دانگوت به کانال 12 گفت که برخی شهرک‌های شمالی مانند متولا از نظر زیرساختی کاملا ویران شده‌اند و هر روز خانه های بیشتری از بین می‌روند. هدف بعدی حزب‌الله نابودی کامل کریات شمونا است در حالی که جنوب لبنان از نظر زیرساختی مستحکم مانده است.

حزب‌الله لبنان شب گذشته تصاویر جدیدی از عملیات‌های روزانه خود علیه مقر نظامیان صهیونیست در جبهه جنوب لبنان منتشر کرد و اعلام کرد که علاوه بر پایگاه زبدین، تجهیزات جاسوسی و فنی اسرائیل را در پادگان هونین (رامیم) و پایگاه المالکیه و محل استقرار نظامیان در پایگاه رامیا را با موشک‌های هدایت‌شونده هدف قرار داده و خسارات سنگینی به اشغالگران وارد آورده است.

در روز شنبه نیز با پهپادهای هجومی پایگاه نظامی بیت‌هلل و سامانه گنبدهای آهنین مدرن نصب شده در این پایگاه را هدف قرار داده است و موجب انهدام کامل بخشی از آن شده است. پس از این عملیات، رزمندگان مقاومت بار دیگر نظامیان اسرائیلی حاضر در این پایگاه را که در مرکز آن جمع شده بودند، هدف قرار داد.

 

نظر شما