شناسهٔ خبر: 66632691 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

سلام به امام رضا(ع) از میان کوه‌های اره‌ای و تپه‌های شنی

این روزها مردم نقاط مختلف استان کرمان هوای حرم را تنفس می کنند و سرخوش از حضور پرچمی چشم‌ نواز و خادمانی مهربان هستند.

صاحب‌خبر -

استقبال بی نظیر مردم اندوه جرد از کاروان زیرسایه خورشید

خدام کاروان زیر سایه خورشید با اجرای ویژه مراسم دهه کرامت و حمل پرچم مطهر آستان قدس رضوی، در شهر اندوه جرد از توابع بخش شهداد استان کرمان مورد استقبال بی نظیر اهالی منطقه قرار گرفتند.

روز گذشته کاروان زیر سایه خورشید و حاملان پرچم حرم مطهر رضوی، وارد اندوه جرد شده و با استقبال گسترده دلدادگان و شیفتگان حضرت شمس الشموس(ع) قرار گرفتند.

انجام مراسمی همچون استقبال شایسته مردم و قربانی کردن گوسفند در ورودی شهر به رسم میهمان نوازی از سوی مردم شریف این منطقه انجام شد.

حضور در گلزار شهدای این شهر و پس از آن حضور در دفتر امام جمعه محترم و مراسم دیدار با خانواده معظم شهدای اندوه جرد و برگزاری جشن مردمی در مصلی این شهر از دیگر برنامه‌های این کاروان بود.

سلام به امام رضا(ع) از میان کوه‌های اره‌ای و تپه‌های شنی

سلام به امام رضا(ع) از میان کوه‌های اره‌ای و تپه‌های شنی

پرچم متبرک رضوی به جهر رسید

کاروان زیر سایه خورشید همراه با بیرق متبرک بارگاه ثامن‌الحجج(ع) به روستای جهر، سرزمین چشمه‌های روان و کوه‌های اره‌ای رسید.

روستای زیبای جهر، بخشی از منطقه کویر لوت در بخش شهداد و از توابع اندوه جرد استان کرمان مقصد بعدی کاروان زیر سایه خورشید بود.

مردم دیار جهر در کنار کوه‌های اره‌ای، نخلستان‌های سرسبز و تپه‌های شنی، ساعت‌ها منتظر بودند تا خادمان بارگاه امام مهربانی‌ها همراه با پرچم متبرک امام رضا(ع) جاده خاکی روستا را طی کرده و هوای بهاری روستا را عطرآگین کنند. آنها با نثار صلوات و صلوات خاصه امام رضا(ع) از خادمین آستان قدس استقبال کرده و پرچم تبرکی حرم این حضرت را به آغوش ارادت کشیدند.

خادمان زیر سایه خورشید با حمل پرچم گنبد منور بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) هدای متبرک معنوی حرم رضوی را میان مردم این روستا توزیع کردند.

سلام به امام رضا(ع) از میان کوه‌های اره‌ای و تپه‌های شنی

سلام به امام رضا(ع) از میان کوه‌های اره‌ای و تپه‌های شنی

عطر و بوی رضوی در پشوئیه پیچید

این روزها مردم نقاط مختلف استان کرمان هوای حرم را تنفس می‌کنند و سرخوش از حضور پرچمی چشم‌ نواز و خادمانی مهربان هستند.

پس از «جهر» میزبانان کاروان زیر سایه خورشید این بار جمعیتی از مردم باصفا و دل پاک روستای پشوئیه هستند که به دلیل کهولت سن و دوری راه و فاصله‌ای حدود هزار و صد کیلومتری از حرم مطهر، شاید کمتر پای رفتن به حرم  مطهر رضوی را داشته باشند.

مردمان باصفای پشوئیه، روستای تپه‌های شنی کرمان با استقبالی وصف ناشدنی از کاروان خدام حرم مطهر رضوی و قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع)، حال و هوای معنوی ویژه‌ای در ایام دهه کرامت در این مناطق ایجاد کردند.

در پایان این مراسم، مردم روح و جسم خود را با پرچم متبرک صیقل داده و خادمان و سفیران کاروان زیر سایه خورشید نیز با توزیع هدایایی متبرک، فضا را از حضور حضرت انیس النفوس(ع) عطرآگین کردند.

سلام به امام رضا(ع) از میان کوه‌های اره‌ای و تپه‌های شنی

یادآور می‌شود استان کرمان به مدت ۱۱ روز، میزبان چهار کاروان از خدام حرم امام رضا(ع) است که جهت شرکت در 500 عنوان برنامه متعدد فرهنگی مذهبی، ویژه ولادت امام رئوف(ع) به شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای استان سفر می‌کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما