شناسهٔ خبر: 66632689 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

وجیهه سامانی به سراغ خطرات فضای مجازی برای نوجوانان رفت

کتاب «پشت این پنجره» نوشته وجیهه سامانی ویژه رده سنی نوجوان و با محوریت خطرات فضای مجازی به سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رسید.

صاحب‌خبر -

 کتاب «پشت این پنجره» نوشته وجیهه سامانی ویژه رده سنی نوجوان و با محوریت خطرات فضای مجازی به سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رسید.

گستردگی روزافزون فضای مجازی با جذابیت‌هایی که دارد، در عین حال که به نوجوانان فرصت‌های زیادی می‌دهد، اما بسیار محتمل و ممکن است که آن‌ها را با چالش‌ها و خطراتی هم مواجه کند.
چه بسیار نوجوانانی که به‌خاطر عدم آشنایی با بی‌رحمی‌های این دنیای پیچیده، طعمه نقشه‌های کاربران دروغین و فرصت‌جو می‌شوند و تا چشم باز می‌کنند در باتلاقی از مشکلات و سردرگمی‌ها فرورفته‌اند.

کتاب «پشت این پنجره» نوشته وجیهه سامانی با محوریت قرار دادن خطرات فضای مجازی برای کاربران نوجوان، از دو داستان «خانم ام دی» و «فرمول یک» تشکیل شده که به دو چالش مهم فضای مجازی، یعنی «دوستی‌های مجازی» و «دزدی‌های اینترنتی» پرداخته است.

در پشت جلد این کتاب آمده است: «فضای مجازی پره از این گرگای ناقلا و بی‌رحمی که با هزار ترفند و حیله، خودشون رو جور دیگه‌ای نشون می‌دن. شاید شماها بره نباشین، شنگول و منگول نباشین یا فکر می‌کنین که نیستین و زرنگین، اما این گرگا هستن، همیشه و همه‌جا. دستای سیاه و زمختشون رو سفید می‌کنن، صدای کریهشون رو عوض می‌کنن و از پشت این پنجره مجازی، دست دوستی دراز می‌کنن طرفتون...»

کتاب «پشت این پنجره» توسط نشر معارف و در 122 صفحه در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب عرضه شده است.

نظر شما