شناسهٔ خبر: 66632562 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران:

آزمایشگاه آنالیز عناصر فوق پیشرفته به‌زودی افتتاح می‌شود

تهران- ایرنا- رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: آزمایشگاه آنالیز فوق پیشرفته برای تشخیص عناصر معدنی استراتژیک در این سازمان راه اندازی شد که به زودی و در مراسمی رسمی افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، حسن زمانیان امروز (دوشنبه) در بیست و دومین کنگره سه روزه بین المللی شیمی انجمن شیمی ایران اظهار داشت: شیمی دو ماموریت بزرگ دارد شناخت محیط و جهان و دیگری خلق ثروت و رفاه است. شیمی مادر علوم کاربردی است.

وی ادامه داد: به دلیل اقتدار جهانی که دانشمندان شیمی ایران در دنیا دارند، بخشی از اقتدار ملی ما برگرفته از اقتدار در رشته شیمی است. اگر به عملیات وعده صادق با دقت نگاه کنیم، می بینیم بخشی از اقتدار ما در این عملیات هم برگرفته از اقتدار دانشمندان شیمی بوده است.

رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی همچنین گفت: از ۹ پژوهشکده در این سازمان، چهار پژوهشکده یا در زمینه شیمی کار می کنند یا به شیمی بسیار وابسته هستند و دو پژوهشکده جدید که تاسیس شده یکی پژوهشکده شیمی دارویی است و دیگری پژوهشکده اکتشاف و استحصال عناصر معدنی استراتژیک که هر دو یه شیمی مربوط و نزدیک است و علم شیمی به ما کمک می کند این عناصر را استحصال کنیم.

زمانیان از پژوهشگرانی که در زمینه دارویی طرح جدید دارند، خواست به این سازمان ارائه کنند.

وی گفت: همچنین تعدادی هیات علمی وابسته برای این پژوهشکده می خواهیم که از اعضای انجمن شیمی در این زمینه کمک می خواهیم.

رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تاکید کرد: آزمایشگاه آنالیز فوق پیشرفته برای تشخیص عناصر معدنی استراتژیک راه اندازی شده است و به زودی در مراسمی رسمی افتتاح می شود.

زمانیان یک خبر خوش هم به حضار در این کنگره داد و گفت: یک گرنت (پژوهانه ) به نام گرنت خاتم از طرف سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به طرح های برگزیده اجلاس که ظرفیت تجاری سازی دارند اعطا می شود.

این کنگره سه روزه با حضور شیمی دانان ایرانی از سراسر کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حال برگزاری است.

نظر شما