شناسهٔ خبر: 66632549 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش خدمات مراقبتی سلامت سالمندان در چهارمحال و بختیاری

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گفت: پارسال بیش از ۷۵ درصد سالمندان استان خدمات مراقبتی سلامت را دریافت کردند.

صاحب‌خبر -


افزایش خدمات مراقبتی سلامت سالمندان در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، دکتر صالحی فرد از اجرای برنامه سلامت سالمندان با هدف تامین، حفظ و ارتقاء سـلامت سـالمندان خبر داد و گفت: در این برنامه خدمات پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی از طریق خطر سنجی و مراقبت‌های ادغام یافته دیابت، فشارخون بالا و اختلالات چربی خون، بررسی و شناسایی اختلالات تغذیه ای، ارزیابی سقوط و عدم تعادل، ارزیابی و شناسایی افسردگی، تشخیص زود هنگام و غربالگری سرطان پستان، تشخیص زود هنگام و غربالگری سرطان کولورکتال (روده بزرگ) بصورت سالیانه برای سالمندان انجام می‌شود.
وی افزود: تغییر سبک زندگی در دوران سالمندی با آموزش تغذیه سالم، فعالیت بدنی و سلامت روان وتوان‌بخشی از دیگر برنامه‌های معاونت بهداشت برای سالمندان است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گفت: همچنین طرح حمایت و مراقبت از سالمندان پرخطر در راستای افزایش دسترسی سالمندان به خدمات پیشگیری در حال اجراست.
وی ادامه داد: در این طرح بیش از ۹۹ درصد سالمندان غربالگری و حدود ۵ هزار و ۶۰۰ نفر سالمند بسیار پرخطر (ناتوان، دارای بیماری صعب العلاج، ابتلای همزمان بیش از دو بیماری مزمن) طی سال گذشته شناسایی شد که ۹۰ درصد این افراد مورد ارزیابی و نیازسنجی قرار گرفتند.

 

نظر شما