شناسهٔ خبر: 66632293 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

استاندار گلستان در آیین رونمایی از سند ائتلاف مهارت استان؛

مهارت آموزی در پرورش نسل اهمیت ویژه ای دارد

استاندار گلستان اظهار کرد: نگاه ما به موضوعات مهارتی به گونه ای است که از دوران کودکی تا بازار کار را مرد توجه قرار داده ایم چراکه مهارت آموزی در پرورش نسل اهمیت ویژه ای دارد.

صاحب‌خبر -
دکتر علی محمد زنگانه روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت در آیین رونمایی از سند ائتلاف مهارت استان با حضور دکتر مهرداد عظیمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: مهارت آموزی برای 5 هزار نفر از 3 دهک پایین درآمدی را مورد توجه قرار داده ایم.
 
وی افزود: تقاضای به روز شدن تجهیزات، راه اندازی رشته های جدید، توجه به موضوعات انگیزشی مربیان آموزشی و رفع کمبودهای مالی را برای اجرای ایده ها داریم.
 
استاندار گلستان گفت: توجه به موضوعات مهارتی در شورای برنامه ریزی استان مطرح شده و فرمانداران و بخشداران مکلف به همکاری با فنی و حرفه ای شده اند.
 
دکتر زنگانه تاکید کرد: اسناد بخشی پیشرفت استان در ۳۰ بخش تدوین شده، راهبردهای کلان و جزیی آن ترسیم شده ، برنامه های عملیاتی آن در حال تدوین است.
 
وی گفت: پیشرفت همه جانبه روستا محور توجه ویژه شده و چشم انداز ما ۱۰۰۰ روستا و ۱۰۰۰ کانون کسب و کار است.
 
همچنین در این جلسه معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان کرد: بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفرهای ریاست محترم جمهور در حوزه فنی و حرفه ای بوده و گلستان جزو استان هایی است که با لاترین رقم تخصیص از این اعتبارات را داشته است.
 
دکتر مهرداد عظیمی ادامه‌داد: استاندار گلستان نماد فرمایش مقام معظم رهبری مدظله العالی در دیدار با کارگزاران کشور در خصوص توجه به سرمایه های انسانی و لزوم آموزش های مهارتی است.
 
وی گفت: در سطح کشور، روستا و شهر مهارتی موجود است و گلستان می تواند اولین استان مهارتی و الگویی برای کشور باشد.
 
لازم به ذکر است دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به حوزه مهارتی داشته و منابع قابل توجهی در سفر اول ریاست محترم جمهور به فنی و حرفه ای با بالاترین تخصیص در نظر گرفته سد، گواهی فنی و حرفه ای یکی از الزامات ارائه تسهیلات تبصره ۱۶ قرار گرفت و بودجه این اداره کل به نسبت دولت قبل رشد ۵۷۱ درصدی داشت.

نظر شما