شناسهٔ خبر: 66632161 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رودخانه‌های زنجان از فردا سیلابی می‌شوند

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها با تقویت سامانه بارشی فعال در مناطق مختلف استان پیش بینی می‌شود. کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها با تقویت سامانه بارشی فعال در مناطق مختلف استان پیش بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ حسین سلطانی روز دوشنبه افزود:‌ هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان ابری و با بارش های پراکنده است که این شرایط از بعدازظهر با وزش باد نسبتا شدید همراه می شود.

وی یادآور شد:‌ بعدازظهر امروز بارش های رگباری و رعد و برق در اغلب مناطق استان افزایش می یابد و احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.

سلطانی اظهار داشت:‌ فردا /سه شنبه/ فعالیت این سامانه با بارش های رگباری و پراکنده همراه می شود که بر همین اساس هشدار هواشناسی رنگ زرد صادر شده است.

وی به هم استانی ها توصیه کرد: بعد ازظهر امروز در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها تردد و توقف نکنند و در ارتفاعات به دلیل وقوع رعد و برق حضور نیابند.

سلطانی گفت:‌ هم استانی ها به دلیل وزش باد شدید در کنار ساختمانهای نیمه کاره و تاسیسات مرتفع تردد و توقف نداشته باشند.

وی، وقوع گرد و غبار را پدیده دیگر جوی طی روزهای اخیر بیان کرد و افزود:‌ این وضعیت موجب کاهش کیفیت هوا می شود از این رو گروههای حساس از حضور در فضای باز پرهیز کرده و در صورت ضرورت از ماسک مناسب استفاده کنند.

سلطانی ادامه داد: صبح فردا دمای استان به طور نسبی کاهش می یابد و طی ۲ روز پیش رو هوای خنکی در استان حاکم می شود.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۵ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۲ و ۲۸ درجه، ابهر ۱۶ و ۳۰ درجه، خرمدره ۱۵ و ۲۹ درجه، آب‌بر ۲۰ و ۳۶ درجه، قیدار ۱۳ و ۲۵ درجه، سلطانیه ۱۲ و ۲۷ درجه و ماهنشان ۱۷ و ۲۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

نظر شما