شناسهٔ خبر: 66631875 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا؛ شمار بازداشت‎شدگان به حدود ۳ هزار نفر رسید

تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا با وجود تلاش پلیس برای متفرق کردن معترضان و سرکوب اعتراض‌ها ادامه دارد و تاکنون حدود ۳ هزار دانشجو و ۵۰ استاد دانشگاه بازداشت شده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – تظاهرات حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا همچنان ادامه دارد و پلیس با حضور در دانشگاه‌ها سعی در متفرق کردن معترضان دارد.

همزمان با برگزاری تحصن و اعتراض حامی فلسطین، برخی دانشگاه‌ها اقدام به برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی کرده‌اند که این جشن‌ها نیز به صحنه حمایت از فلسطین تبدیل شده است.

پلیس آمریکا در کالیفرنیای جنوبی گزارش داد: ما در مراسم فارغ‌التحصیلی که از سوی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی سازماندهی شده بود برای متوقف کردن تظاهرات مداخله کردیم و توانستیم آرامش را بازگردانیم.

مدیریت دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نیز با انتشار بیانیه‌ای گزارش داد: ما به دنبال تظاهرات علیه جنگ غزه در مراسم فارغ‌التحصیلی سالانه، دانشگاه را بستیم.

در دانشگاه دوک، گروهی از فارغ‌التحصیلان با سخنرانی یک کمدین حامی رژیم صهیونیستی مخالفت و با سر دادن شعار «فلسطین آزاد» مراسم فارغ‌التحصیلی را ترک کردند.

اعتراض دانشجویی در جشن فارغ‌التحصیلی دوک در دورهام، نماد رویداد‌های اخیر دانشگاه‌ها در سراسر آمریکاست که طی چند هفته به بازداشت حدود ۳ هزار نفر در ده‌ها دانشگاه منجر شده است.

شبکه الجزیره گزارش داد که توافقی بین دانشجویان و مدیریت دانشگاه جانز هاپکینز به منظور پایان دادن به تحصن در ازای تسریع در قطع روابط دانشگاه با رژیم صهیونیستی حاصل شده است.

علاوه بر بازداشت صد‌ها دانشجو در دانشگاه‌های سراسر آمریکا، شبکه سی‎ان‎ان گزارش داد که ۵۰ استاد دانشگاه نیز بازداشت شده‌اند.

در برخی از دانشگاه‎ها، مذاکراتی میان معترضان و مقامات دانشگاه صورت گرفته و دانشجویان موافقت کرده‌اند تا در ازای بررسی روابط دانشگاه‌های خود با رژیم صهیونیستی، به تحصن پایان دهند.

انتهای پیام/

نظر شما