شناسهٔ خبر: 66631754 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

تقدیر از برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت و طرح خانه های نورانی

آیین تقدیر و تجلیل از برگزیدگان دانشگاه علوم پزشکی سمنان در بیست وهشتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت و طرح خانه های نورانی ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در سالن زکریای رازی دانشکده دندانپزشکی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا سمنان، آیین تقدیراز برگزیدگان بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت، همراه با تقدیر از برگزیدگان طرح خانه های نورانی شامگاه شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه با حضور دکترقاسم رضیعی متخصص پزشکی هسته ای و قاری ممتاز بین الملل قرآن کریم، دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه، دکتر علی خالقیان سرپرست معاونت فرهنگی دانشجویی، حجت الاسلام والمسلمین محرم بیابانی سرپرست نهاد مقام معظم رهبری،  مدیران و جمعی از اساتید، کارمندان و دانشجویان مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان در سالن زکریای رازی دانشکده دندانپزشکی برگزار و در آن از مقام آوران بیست و هشتمین جشنواره قرآنی و عترت، تقدیر به عمل آمد.

در ادامه این مراسم دکتر علی خالقیان سرپرست معاون فرهنگی دانشجویی ضمن تقدیر و تشکر از اساتید، کارکنان و دانشجویان و تبریک دهه کرامت بیان کرد: همه انسانها برای آرامش نیاز به قرآن دارند و این آرامش را در پرتو معرفت وعمل به قرآنی می دانند و این آرامش واقعی است و نه کاذب.

دکتر علی خالقیان بیان داشت: در این دوره از جشنواره ۳۲۶ نفر از دانشگاهیان در شش بخش آوایی، ادبی، پژوهشی، فناوری، معارفی و هنری ثبت نام، که از این تعداد شرکت کننده۹۲ نفر به مسابقات دانشگاهی راه یافته و ۱۹ نفر از این فرهیختگان به مرحله کشوری راه پیدا کرده اند.

به گفته وی ؛ هدف از برگزاری این جشنواره ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی در دانشگاه ها، فراهم آوردن زمینه‌ای برای انس بیش از پیش دانشجویان با کلام انسان ساز الهی و مفاهیم تعالی بخش آن و همچنین نشر و بسط فضای معنوی و عطرآگین قرآن و عترت (ع) در محیط دانشگاهی است.

در ادامه مراسم دکتر قاسم رضیعی قاری ممتاز بین الملل قرآن کریم ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه قدردانی از حضور پرشور دانشگاهیان در این جلسه نورانی بیان داشت: در سال ۱۳۷۴ در سمنان در مسابقات قرآنی شرکت نموده و در مسابقات کشوری نماینده جمهوری اسلامی در مسابقات بنگلادش شدم.

 دکتر رضیعی اظهار کرد: زندگی‌ من با تحصیل و عشق به قرآن به هم آمیخته است که در کنار تحصیل در جامعه پزشکی به امر تلاوت قرآن نیز پرداخته ام و معتقدم قرائت قرآن یک فن بیان نیست بلکه قاری باید قرآن بخواند و مردم لذت ببرند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ترویج آموزه های قرآنی و انس با قرآن به ویژه در محیط های دانشگاهی تاکید کرد: امروز جامعه دانشگاهی بیش از گذشته نیاز به قرآن و فرهنگ قرآنی دارد و با توجه به وجود بحران ها و چالش های مختلف در سطح جامعه، تنها راه درمان این مشکلات، تمسک به قرآن کریم است.

در ادامه قاری بین الملل قرآن کریم به تلاوت آیات پایانی سوره زمر و غافر پرداخت.

در پایان مراسم از برگزیدگان بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت در بخش معارفی و آوایی و همچنین شرکت کنندگان در طرح خانه های نورانی با اهدای لوح تقدیر و جوایز تقدیر شد.

تقدیر از برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت و طرح خانه های نورانی

تقدیر از برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت و طرح خانه های نورانی

تقدیر از برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت و طرح خانه های نورانی

نظر شما