شناسهٔ خبر: 66631437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

اتصال 74 روستای آذربایجان غربی تا پایان سال به شبکه فیبرنوری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از اتصال 74 روستای این استان به شبکه فیبرنوری و پوشش ارتباطات سیار با اجرای بیش از 500 کیلومتر فیبرنوری روستایی در سطح استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا، قاسم جلیلی نژاد در جلسه کنترل پروژه فیبر نوری روستایی (تار) با اشاره به پروژه‌ها و برنامه‌های آتی حوزه ارتباطات استان تا پایان سال جاری، اظهار کرد: عملیات اجرایی بیش از 500 کیلومتر فیبر نوری روستایی در قالب پروژه تار از محل اعتبارات دولتی جهت اتصال 74 روستا به شبکه فیبرنوری و پوشش ارتباطات سیار روستایی آغاز شده است.

وی ادامه داد: از مزایای مهم در اجرای پروژه تار، تقویت پوشش آنتن‌دهی مناطق روستایی و کم برخوردار، ارتقاء اینترنت سیار مناطق روستایی از نسل دوم به نسل چهارم و تقویت زیرساخت پهنای باند اینترنت در سطح استان است.

مدیرکل ارتباطات افزود: با اجرای طرح فیبرنوری روستایی ضمن افزایش پایداری ارتباط سایت‌های BTS تلفن همراه در سطح استان آذربایجان غربی امکان ارایه اینترنت پر سرعت همراه نسل چهارم در مناطق روستایی این استان فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اولویت دولت سیزدهم در اجرای فیبر نوری افزود: فیبر نوری از ابزاهای انتقال داده با سرعت بالاست که طی یک‌سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و کم هزینه بودن، پهنای باند بالا و مصرف برق پایین را از مزایای نصب و راه‌اندازی فیبر نوری برای انتقال داده‌ها دانست.

جلیلی نژاد به لزوم همراهی تمام دستگاه های استانی در اجرای موفق پروژه تاکید و عنوان کرد تا کنون 12 کیلومتر از پروژه در استان اجرا گردیده است. در ادامه جلسه راهکار های تسریع در اجرای پروژه با حضور اعضا بررسی و پیشنهادات ارایه و جلسه با تصویب چند مصوبه خاتمه یافت.

انتهای پیام

نظر شما